Oferta publiczna internetowej spółki medialnej to test dla rynku
Bogusław Półtorak
W tej chwili mamy dość skomplikowaną sytuację na rynku giełdowym, więc oferta publiczna Wirtualnej Polski, to mimo wszystko ambitne założenie.
Po zmniejszeniu możliwości inwestycyjnych funduszy emerytalnych rynek wpadł w permanentny trend boczny. Brak nowych debiutów w ostatnim czasie też nie nastraja optymistycznie i każda tego typu oferta obarczona jest dość dużym ryzykiem. Z drugiej strony oferta publiczna internetowej spółki medialnej w takich warunkach może być testem dla poszukiwania nowych możliwości rynku. Wycena jest ambitna, ale warto pamiętać, że w przeciwieństwie do sytuacji sprzed kilkunastu lat i boomu internetowego, dzisiejsze biznesy w sieci mają dużo bardziej stabilne podstawy przychodowe.
Sam pomysł Wirtualnej Polski konsolidującej różne segmenty rynku mediów sieciowych i e-commerce jest obiecujący. Co prawda model biznesowy WP jeszcze nie wyklarował się i póki co raczej będzie w wynikach widać proste synergie kosztowe. Jeśli tylko spółka zapanuje nad kosztami akwizycji ruchu i wskaże mocne podstawy rozwoju przychodów, to inwestorzy mogą znaleźć jedną z niewielu okazji inwestycyjnych w bieżącym czasie.
(31.03.2015)