Pierwsza edycja Konkursu Wiedzy o Mediach. 48 osób otrzymało indeksy na polskie uczelnie
21 marca zakończyła się pierwsza edycja Konkursu Wiedzy o Mediach. Konkurs odbył się pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Partnerem strategicznym było czasopismo Świat Wiedzy i Wydawnictwo Bauer, Głównym sponsorem – Sony a pomysłodawcą był Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego i Fundacja Szkolnictwo Dziennikarskie.
W Konkursie dla interesujących się mediami uczniów szkół ponadgimnazjalnych nagrodami były indeksy na studia dziennikarskie na uczestniczących w Konkursie uczelniach oraz staże w redakcjach Grupy Bauer i nagrody rzeczowe od sponsora głównego – SONY oraz od Wydawnictwa Bauer.
Warunkiem udziału w I etapie Konkursu było wysłanie eseju, filmu, fotoreportażu lub fotokastu na jeden z podanych tematów, a następnie udział w teście.
W konkursie wzięło udział około 1500 osób z całej Polski, z których aż 150 przebrnęło przez II etap eliminacji i w dniach 20-21 marca 2015 roku przystąpiło do organizowanego w Warszawie finału.
Indeksy na 15 polskich uczelni otrzymało 48 osób a 12 laureatów wyłonionych w quizie - staże w mediach Grupy Bauer.
Organizatorzy współpracują z Ministerstwem Edukacji Narodowej, by następna edycja Konkursu Wiedzy o Mediach, która rozpocznie się we wrześniu 2015 roku, uzyskała status olimpiady przedmiotowej.
MACIEJ BRZOZOWSKI
Dyrektor Public Relations
(24.03.2015)