Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Dział: KOMUNIKATY PRASOWE

Dodano: Marzec 20, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Debiutuje SZOSA – magazyn dla pasjonatów kolarstwa

Na fali zainteresowania kolarstwem szosowym, wystartował pierwszy polski magazyn poświęcony tej dyscyplinie sportu. Dwumiesięcznik SZOSA tworzy doświadczony zespół dziennikarzy i ekspertów, znanych dobrze w środowisku rowerowym.

Kolarstwo szosowe od kilku lat zyskuje w Polsce na popularności m.in. dzięki sukcesom polskich sportowców, Rafała Majki i Michała Kwiatkowskiego. Relacje z wydarzeń takich jak Tour de Pologne czy Tour de France ogląda po milion widzów, więc kolarstwo szosowe jest jednym z popularniejszych sportów w Polsce. Na rowerze regularnie jeździ zaś siedmiu na dziesięciu Polaków. – Bardzo ważna jest egalitarność tego sportu. Dostępny jest dla wszystkich. Nie tylko interesuje się nim coraz więcej Polaków. Rzesze go też uprawiają – podkreśla Borys Aleksy, redaktor naczelny SZOSY, który, obok Hanny Tomasiewicz-Aleksy i Marleny Maciejczyk, jest pomysłodawcą pisma.

Wśród autorów pojawiają się nazwiska kojarzone z kolarstwem wyczynowym (Wolfgang Brylla, Adam Probosz, Paweł i Łukasza Gadzała, Jakub Zimoch, Miłosz Sajnog, Małgorzata Pawlaczek), a także ekspertów od sprzętu, treningu i innych zagadnień związanych bezpośrednio z jazdą na rowerze – jednym z nich jest znany kolarz Michał Gołaś. Ilustrację do artykułów stanowią w dużej mierze zdjęcia Łukasza Szrubkowskiego, Hanny Tomasiewicz-Aleksy i Kristofa Ramona.

Twórcy postawili na najwyższą jakość dwumiesięcznika. – Piszą dla nas najlepsi autorzy, drukujemy SZOSĘ na dobrym papierze, używamy zdjęć uznanych fotografów. Kładziemy duży nacisk na estetykę layoutu – podkreśla Aleksy. Nie ukrywa, że debiut – piątek 13 marca – był niezwykle „emocjonującym dniem”. – W czasie poprzedzającym premierę mieliśmy wiele sygnałów potwierdzających duże zainteresowanie nowym tytułem, zarówno wśród czytelników, jak i reklamodawców. Jednak już pierwszego dnia przerosło ono nasze oczekiwania! – opowiada redaktor naczelny. W dniu premiery pierwszego numeru, setki osób przekazywały sobie informacje o starcie tytułu za pośrednictwem mediów społecznościowych, spontanicznie powstał hasztag #tylkojaiszosa. Czytelnicy, którym udało się dostać numer, fotografowali się z gazetą. – Bo SZOSA to nie tylko nowy tytuł prasowy. To pewien styl życia, z którym w Polsce utożsamiają się tysiące osób – przekonuje redaktor naczelny.

Michał Kwiatkowski, aktualny mistrz świata w kolarstwie szosowym, udzielił nowemu dwumiesięcznikowi ekskluzywnego wywiadu. Redakcja przygotowała też wyjątkowy fotoreportaż z hiszpańskiego Calpe, gdzie trenuje Polak. Zawartość pierwszego numeru SZOSY stanowią w dużej części artykuły związane z kolarstwem w wydaniu sportowym (m. in. Przewodnik po wiosennych klasykach) oraz te o charakterze poradnikowym – m.in. o sprzęcie czy cyklach treningowych. Nowością, którą proponuje SZOSA, są cotygodniowe podcasty o kolarstwie dostępne na stronie www.magazynszosa.pl.

Magazyn, posiadający 132 strony, można kupić w kioskach sieci Ruch, Kolporter, Empik, HDS (Relay, Inmedio) oraz w najlepszych sklepach rowerowych. Kosztuje 15 zł. Pierwszy numer miał nakład 10 tys. egzemplarzy. Wydawca, Borys Aleksy, zapowiada udostępnienie niebawem wydania na tablety i smartfony. Za sprzedaż reklam odpowiada firma Cyclemotion.

Michał Rakowski

(20.03.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.