"Wprost" i "Do Rzeczy" zarabiają głównie na sprzedaży egzemplarzowej
PMPG Polskie Media SA ogłosiła wyniki finansowe grupy kapitałowej, do której należą m.in. spółki wydające tygodniki "Wprost" i "Do Rzeczy". W 2014 roku przychody grupy wyniosły 58,4 mln zł i były mniejsze o 10,2 proc. w porównaniu z rokiem 2013.
Mimo mniejszych przychodów PMPG Polskie Media SA miała w 2014 roku zysk netto 4,3 mln zł (spadek o 34,8 proc.) i poprawiła wynik z działalności operacyjnej EBITDA o 4,4 proc., do 9,7 mln zł. Wpływ na to miała m.in. redukcja kosztów. Spadek przychodów w stosunku do 2013 roku zarząd spółki tłumaczy obniżeniem wpływów z transakcji barterowych.
Głównymi źródłami skonsolidowanych przychodów grupy PMPG pozostają tygodniki "Wprost" i "Do Rzeczy". Pierwszy wydawany jest przez AWR Wprost - w tej spółce PMPG ma 90 proc. udziałów, a drugi - przez Orle Pióro, w której udział PMPG wynosi 56,2 proc. AWR Wprost generuje 41 proc. przychodów grupy PMPG, a Orle Pióro - 20 proc. W raporcie nie ma wyników tych spółek, ale podano, że w przypadku tej pierwszej 57 proc. przychodów gotówkowych pochodzi ze sprzedaży egzemplarzowej, a 36 proc. z reklam. W przypadku wydawcy "Do Rzeczy" 87 proc. wpływów to sprzedaż egzemplarzowa, a tylko 6 proc. daje sprzedaż powierzchni reklamowej.
Zobacz jak "Wprost" i "Do Rzeczy" rozpoczęły 2015 rok.
(GK, 20.03.2015)