Izabela Albrychiewicz zdobyła tytuł AdMana 2014 roku (wideo)
Izabela Albrychiewicz, zwyciężczyni konkursu AdMan 2014 roku (fot. Piotr Król)
CEO domu mediowego MEC Izabela Albrychiewicz otrzymała tytuł AdMana Roku 2014 w plebiscycie organizowanym przez miesięcznik „Press”. Zdobyła najwięcej punktów w głosowaniu agencji reklamowych i domów mediowych.
Izabela Albrychiewicz wygrała plebiscyt, uzyskując rekordową w historii konkursu liczbę 157 punktów. Doceniono ją za wyznaczanie najwyższych standardów w branży reklamowej, etykę w biznesie oraz skuteczność w zarządzaniu domem mediowym. - Ten sukces nie byłby możliwy bez mojego zespołu, jutro wspólnie będziemy pić whisky, które jest dodatkiem do tej nagrody. Cieszę się, że kobieta zdobyła tytuł AdMana i dedykuję tę nagrodę wszystkim kobietom w naszej branży - mówiła laureatka ze sceny w klubie Skwer. Z branżą reklamową jest związana od ponad 20 lat, z czego 17 przepracowała w domu mediowym MEC. W styczniu 2009 roku została w nim dyrektorem zarządzającym.
Drugie miejsce (68 punktów) w plebiscycie zajął Szymon Gutkowski, dyrektor generalny DDB & Tribal, a trzecie (44 punkty) Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Aegis Network Poland & Eastern. Tuż za podium znalazł się Marcin Jeziorski, dyrektor zarządzający Scholz & Friends Warszawa. Piąte miejsce zdobyli ex aequo Adrian Kawecki (CEO Mindshare Polska) i Mariusz Radecki, prezes agencji GPD.
W tegorocznym plebiscycie zagłosowało 55 agencji. Zgodnie z regulaminem mogły to być agencje reklamowe, agencje interaktywne i domy mediowe. Każda z nich mogła zagłosować raz, wskazując od jednego do trzech nominowanych spoza swojej firmy.
Maciej Marasek, executive creative director Ogilvy & Mather, uważa, że wielu spodziewało się innego zwycięzcy. - To znaczy Sławomira Stępniewskiego. Ale cieszę się, bo MEC od wielu lat jest świetnie, bardzo mądrze i kreatywnie prowadzony - skomentował wynik plebiscytu Marasek. Katarzyna Sośnierz, współwłaścicielka agencji Lvov, po ogłoszeniu wyników powiedziała: - Bardzo się cieszę, że wygrała kobieta. W tym tytule AdMan z góry zakładamy zwycięstwo mężczyzny. Bardzo gratuluję pani Izabeli. Uważam, że to było jedno z nielicznych prawdziwych wystąpień i że była autentycznie wzruszona. Jednak bliżej mi do branży reklamowej, dlatego kibicowałam Marcinowi Jeziorskiemu.
Partnerem głównym tegorocznej edycji konkursu było Biuro Reklamy TVP Polska, a partnerami: Bank Zachodni WBK, OTO Film oraz Stilnoviti.
Konkurs AdMan Roku od trzech lat organizuje magazyn „Press”. Tytuł przyznawany jest osobie, której zawodowa działalność i postawa stanowi przykład dla wszystkich profesjonalistów z branży. Nagroda przyznawana jest za: sukces w biznesie reklamowym, nowatorstwo i kreatywność, promowanie najwyższych standardów pracy w reklamie. Laureatami poprzednich edycji byli Kot Przybora i Iwo Zaniewski, twórcy agencji PZL (2012 rok) oraz Marcin Maj z agencji OS3 (2013 rok).
Obejrzyj fotorelację z gali AdMan 2014
(AMS, DR, 18.03.2015)