Przejęcie TVN to dla Scripps mocne wejście do Europy Środkowo-Wschodniej
Przejęcie telewizji TVN przez Scripps Networks Interactive oznacza dla tej amerykańskiej firmy mocne wejście do Europy Środkowo-Wschodniej. Scripps bardzo późno zaczął się przyglądać rynkom w tym regionie i postanowił wejść do Polski poprzez szerokie wrota otwarte przez TVN.
W komunikacie prasowym prezes TVN Markus Tellenbach podkreślił, że Scripps wnosi kompetencje komplementarne do tych, oferowanych w tej chwili przez TVN. Myślę, że to było istotne dla właścicieli telewizji, żeby nie była to firma, która zdecyduje się na nowe rozdanie, a gracz mający szacunek do wiedzy TVN i osiągnięć na lokalnym rynku. Z drugiej strony Scripps wniesie do Polski to, w czym jest mocny w Stanach Zjednoczonych – formaty sprofilowane na konkretne grupy widowni. Za oceanem jest to istotny gracz. Ich kanały na amerykańskim rynku – jak choćby HGTV czy Cooking Channel – to stacje, które proponują w dziedzinie lifestyle'owej nowe formaty, także realizowane w nowoczesny sposób. Każdy nadawca posiadający kanały kablowo-satelitarne potrzebuje wielu godzin programów.
Scripps wchodzi na dojrzały rynek, który eksperci oceniają bardzo perspektywicznie.
fot. Rafał Meszka