Użytkownicy Interii i RMF wybierają najpopularniejszy klub piłkarski
Interia i RMF zapraszają wszystkich kibiców do stworzenie mapy popularności klubów piłkarskich. Głosowanie na ulubioną drużynę odbywa się poprzez ankietę umieszczoną na stronie www.mapakibicow.pl oraz w serwisie sport.interia.pl.
W ankiecie uwzględniono 181 najlepszych obecnie klubów piłkarskich, zarówno z ekstraklasy jak i niższych lig. Internauci mogą wskazać swoją ulubioną drużynę oraz określić miejsce zamieszkania. Dzięki temu powstanie mapa, która ukaże sympatie kibiców do określonych zespołów, w poszczególnych województwach i powiatach. Celem prowadzenia ankiety jest sprawdzenie, które drużyny cieszą się największą popularnością w Polsce i czy sympatie kibiców zawsze związane są z miejscem, w którym żyją.
Przez cały okres prowadzenia badania mapę preferencji kibicowskich można będzie zamieścić w dowolnym serwisie internetowym poprzez embed kodu HTML na stronie. Osoba oddająca swój głos w internetowej ankiecie nadal pozostaje w danym serwisie, a zebrane dane są agregowane do jednej bazy danych i aktualizowane co godzinę.
Do badania preferencji Interia wykorzystuje nowe narzędzie – mapę, dzięki której możliwe będzie sprawdzenie, czy określone poglądy lub sympatie internautów łączą się z miejscem ich zamieszkania.
– Mapa preferencji to zupełnie nowy sposób prezentowania wyników ankiet internetowych. Użytkownicy otrzymują czytelną mapę Polski, która dodatkowo umożliwia podgląd wyników w poszczególnych województwach czy nawet powiatach – wyjaśnia Filip Lenart, Dyrektor Marketingu i PR Grupy Interia.pl.
Dzięki nowemu narzędziu portal może przeprowadzać ankiety wśród internautów na wiele różnych tematów – odnośnie ważnych społecznie problemów, czy też sposobu spędzania wolnego czasu i codziennego życia Polaków.
Wykonawcą narzędzia jest firma Hyper Media.
Mapa znajduje się na stronie www.mapakibicow.pl.
Joanna Szpyt-Wiktorowska
Kierownik PR & Social Media
(02.03.2015)