Reklama Fanty krytykowana za bagatelizowanie czasów nazistowskich (wideo)

Jubileuszowa kampania marki Fanta wzbudziła w Niemczech wiele kontrowersji, a jej autorzy zostali oskarżeni o bagatelizowanie czasów nazistowskich.
W kampanii nawiązującej do 75. rocznicy istnienia marki Fanta (napój powstał w Niemczech w 1940 roku, kiedy u władzy byli naziści) mowa jest m.in. o “starych, dobrych czasach”. Reklama przywołuje genezę popularnego napoju, wskazując, że powstał, bo 75 lat temu surowce do produkcji były w Niemczech towarem deficytowym. Krytycy kampanii zarzucają jej autorom, że przemilczeli to, iż niedobór wybranych surowców wynikał z prowadzonych wówczas przez Hitlera działań wojennych w Europie.
Koncern Coca-Cola, właściciel Fanty, szybko zdystansował się od reklamy i usunął ją ze swoich oficjalnych profili w mediach społecznościowych.
(LL, 02.03.2015)
