"Wprost" budował sprzedaż aferą taśmową, a konkurencja filmami (analiza sprzedaży tydzień po tygodniu)
W przypadku "Wprost" najlepiej sprzedawała się afera taśmowa.
Drugi numer tygodnika "Wprost" (AWR Wpost) poświęcony tzw. aferze taśmowej, z czerwca 2014 roku, sprzedał się w ponad 216 tys. egz. Takiego wyniku w ub.r. nie udało osiągnąć "Polityce" i "Newsweek Polska". Z analizy sprzedaży poszczególnych numerów tych tytułów wynika, że na wysoką sprzedaż wciąż wpływ mają święta i dołączanie filmów na DVD.
Z analizy danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że "Wprost" z 23 czerwca, w którym redakcja kontynuowała publikację treści nielegalnych nagrań rozmów czołowych polskich polityków, sprzedało się w 216 206 egz. Kolejne miejsca w rankingu najlepiej sprzedanych tygodników należą do "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska). Jego wydanie świąteczne z 22 grudnia osiągnęło sprzedaż 165 310 egz., a z 14 kwietnia - 160 044 egz. Oba można było kupić z filmami na DVD (odpowiednio: "Dawcą pamięci" i drugą częścią "Igrzysk śmierci"). Wydanie "Newsweeka" z 28 lipca, z Jarosławem Kaczyńskim i Januszem Korwin-Mikkem jako parą biorącą ślub i filmem "Kamienie na szaniec", sprzedało się w 151 999 egz. Najlepiej sprzedane wydanie "Polityki" (Polityka) to podwójny numer świąteczny z 17 grudnia (157 212 egz.).
"Polityka" w maju ub.r. po raz pierwszy dodała film DVD. Wydanie z 21 maja ub.r. można było kupić z filmem Wojciecha Smarzowskiego "Pod Mocnym Aniołem" - sprzedało się w 136 237 egz. Spośród jej sześciu wydań dostępnych z filmem jeszcze tylko wydanie z 16 czerwca z filmem pt. "Zniewolony" odnotowało sprzedaż powyżej 130 tys. egz. (131 263 egz.).
Średnia sprzedaż ogółem "Polityki" za cały 2014 rok to 121 269 egz. (spadek o 3,2 proc.), "Newsweeka" - 118 610 egz. (spadek o 6 proc.), a "Wprost" - 58 226 (spadek o 6,1 proc.).
W przypadku rywalizujących ze sobą tygodników prawicowych najlepiej sprzedało się "W Sieci" (Fratria) z 17 marca - na okładce był wtedy temat "Człowiek z mamony" o Lechu Wałęsie (106 909 egz.). Do wydania tego dołączona była też książka "Pasja".
Tygodnik "Do Rzeczy" (Orle Pióro) także miał swój rekord w marcu. Numer z 10 marca z tytułem okładkowym "Dziesięciu katów narodu polskiego", filmem "Solidarni" i płytą CD "Panny Wyklęte" wyniosła 74 057 egz.
Średnia sprzedaż ogółem w 2014 roku "W Sieci" wyniosła 77 130 egz. (spadek o 8,15 proc.), a "Do Rzeczy" 60 446 (spadek o 30,2 proc.).
(JS, 26.02.2015)