Oscary 2015: mała widownia, ale rekordowe stawki za reklamy
Niedzielną transmisję ceremonii rozdania Oscarów na antenie stacji ABC obejrzało 36,6 mln widzów – o 15 proc. mniej, niż przed rokiem.
Oznacza to, że tegoroczna transmisja zgromadziła jedną z najmniejszych widowni w okresie ostatnich 40 lat. Mimo że gala nie cieszyła się wśród telewidzów taką popularnością jak w poprzednich latach (w ub.r. miała 43 mln widzów), to reklamodawcy, którzy zdecydowali się na promowanie przy tym wydarzeniu, płacili najwyższe stawki w historii. Średnio za 30-sekundową reklamę trzeba było wyłożyć ok. 2 mln dol. (w ub.r. – 1,8 mln).
Hollywoodzka gala jest najchętniej oglądanym pozasportowym wydarzeniem telewizyjnym w Stanach Zjednoczonych.
(LL, 25.02.2015)
