W 2016 roku Netflix wyda 5 mld dol. na produkcję
Serwis streamingowy Netflix w przyszłym roku wyda około 5 mld dol. na zakup lub produkcję treści do swojej oferty programowej. To więcej, niż wydają łącznie HBO, Showtime, Starz i Amazon.
Z raportu firmy konsultingowej Janney Capital Market wynika, że w 2016 roku inwestycje serwisu w ofertę programową będą o około 50 proc. wyższe niż w br., a te szacowane są na niemal 3,3 mld dol. Jeśli prognozy okażą się trafne, to Netflix stanie się jednym z największych amerykańskich inwestorów w treści i pod tym względem ustępować będzie tylko sportowej sieci telewizyjnej ESPN.
Ted Sarandos, szef ds. kontentu amerykańskiego serwisu, potwierdził niedawno, że już za kilka lat produkowane na potrzeby serwisu nowe seriale i programy lub kolejne sezony dotychczasowych serii będą się pojawić w ofercie Netfliksa co dwa i pół tygodnia.
(LL, 22.02.2015)










