Apple wciąż najdroższą marką świata
Apple utrzymało pozycję lidera rankingu najdroższych marek na świecie. W zestawieniu najsilniejszych marek Lego zdetronizowało zeszłorocznego lidera - Ferrari.
Z raportu firmy analitycznej Brand Finance wynika, że marka Apple jest warta 128 mld dol. Na kolejnych miejscach uplasowały się Samsung (81,7 mld dol.) i Google (76,6 mld dol.). Marką najszybciej zyskującą na wartości jest Twitter - jej cena wzrosła z 1,5 do 4,4 mld dol.
Na szczycie rankingu najsilniejszych marek, opracowanego na podstawie takich kryteriów jak rozpoznawalność, lojalność klientów, promocja, pierwszy raz w historii znalazł się duński producent klocków - Lego. “Rodzice są zachwyceni kreatywnością, którą wyzwalają w dzieciach klocki Lego. (...) Film "Lego: Przygoda" doskonale wykorzystał to międzypokoleniowe doświadczenie, które w ub.r. przełożyło się na 500 mln dol. zysku” - napisali autorzy raportu.
Lego wyprzedziło marki: PWC i Red Bull. Ferrari spadło z pierwszego miejsca na w ub.r. na dziewiąte w tegorocznym zestawieniu.
(LL, 18.02.2015)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)