Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Dział: KOMUNIKATY PRASOWE

Dodano: Luty 17, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy ciągle czytają za mało książek, ale za to słuchają coraz więcej audiobooków

Według danych Biblioteki Narodowej 19 mln Polaków nie przeczytało w minionym roku ani jednej książki, i aż 10 mln nie posiada nawet jednej książki w domu! To sytuuje Polskę na jednym z ostatnich miejsc w Europie pod względem czytelnictwa. Być może remedium na tę sytuację jest rosnąca moda na słuchanie książek? Audiobooki cieszą się coraz większą popularnością, jak wynika z danych udostępnionych przez serwis Audioteka.pl.

Audioteka, największa cyfrowa biblioteka audio, ustanowiła nowe rekordy w 2014 roku: 139 audiobooków kupionych w jednej transakcji to efekt akcji urodzinowej, w ramach której ogłoszono konkurs na największą ilość audiobooków kupionych jednorazowo przez jednego użytkownika. Serwis pobił też inne rekordy - 50% wzrost liczby pobrań audiobooków w minionym roku w Polsce, ponad 40% wzrostu obrotu w kraju i prawie 70% wzrostu obrotu na świecie. Audioteka pokusiła się o dalsze wyliczenia: rekordzista, który kupił 139 audiobooków za jednym razem zapewnił sobie rozrywkę na minimum 81 dni! Czy audiobooki staną się jednym z bardziej popularnych trendów tego roku?

Rok 2014 dla Audioteki stał pod znakiem dynamicznych zmian. Serwis umocnił swoją pozycję lidera rynku audiobooków w kraju i kontynuował ekspansję na rynkach zagranicznych, rozpoczynając działalność we Francji, w Niemczech, we Włoszech, w Hiszpanii i krajach latynoamerykańskich (głównie w Meksyku) oraz w Szwecji.

 - Jesteśmy zadowoleni, że przyciągamy do słuchania audiobooków coraz więcej ludzi. W tym nośniku tkwi gigantyczny potencjał. Audiobooki wygrywają tym, że można ich słuchać praktycznie zawsze i wszędzie, również w nietypowych okolicznościachi że jest to czas współdzielony z innymi aktywnościami, jak bieganie, spacerowanie, gotowanie, prowadzenie samochodu. To niezwykle ważne przy obecnym tempie życia naszego społeczeństwa - mówi Marcin Beme, Prezes Audioteki. - Wierzymy, że to dopiero początek mody na audiobooki, które bez wątpienia zasługują na oddzielne miejsce na rynku książki. Audiobooki oferują coś więcej niż fabułę, są samodzielnym dziełem sztuki wzbogaconym o interpretację lektora, często tworzą wspaniały teatr wyobrażni wypełniony efektami dźwiękowymi czy muzyką - dodaje Beme.

Obecnie Audioteka prowadzi działalność w kilkunastu krajach. Lokomotywą całego przedsięwzięcia jest nadal polski sklep audioteka.pl.

- Rozwój Audioteki zawdzięczamy ciągłej pracy nad poszerzeniem kontentu i zdobywaniu nowych użytkowników. W 2014 roku podpisaliśmy umowy z 50 nowymi wydawnictwami, w tej chwili pracujemy już z ponad 300 dostawcami treści - mówi Marcin Beme - Kobiety czytają więcej książek, a mężczyźni słuchają więcej audiobooków. Podobnie jak w latach ubiegłych, naszymi słuchaczami w roku 2014 byli głównie mężczyźni, ale w tym roku chcemy odwrócić trochę ten trend. W Niemczech i Szwecji, czyli na dwóch rozwiniętych audiobookowych rynkach, na których zaczęliśmy działalność, odbiorcami książek w formie audio są głównie kobiety. Brak aktywności kobiet na tym rynku to oznaka jego ciągłego wczesnego etapu rozwoju, tak więc w tym roku w Polsce postawimy na kobiety i do nich będziemy kierować naszą komunikację. Do realizacji tego celu potrzebujemy jednak właściwego kontentu, nad którym bardzo intensywnie pracujemy - komentuje Beme.

O Audiotece:

Audioteka to mobilna platforma oferująca dostęp do szerokiej gamy literatury, książek i artykułów w formie audio przez serwis www, aplikacje mobilne na smartfony, tablety, samochody i tzw. wearables. Dzięki współpracy z kluczowymi polskimi i zagranicznymi wydawnictwami stworzyła największą cyfrową bibliotekę audio, w której każdy z ponad kilkuset tysięcy jej użytkowników znajdzie coś dla siebie. Audioteka rozpoczęła działalność w 2008 roku i jest już liderem rynku audiobooków w Polsce i Czechach. W chwili obecnej Audioteka sprzedaje audiobooki w 9 językach dla kilkunastu krajów. Audioteka to dobrze opowiedziane historie.

Asortyment Audioteki to, między innymi  kryminały, sensacja, thrillery, romanse, literatura piękna, młodzieżowa, czy literatura faktu. Listę najpopularniejszych utworów tworzą biografia Steva Jobsa, "Gra o Tron", "Ojciec Chrzestny", trylogia "Millenium", czy "Władca Pierścieni". W skład zespołu lektorów wspólpracujących z Audioteką wchodzi plejada polskich gwiazd - Krzysztof Gosztyła, Mariusz Bonaszewski, Adam Fernecy, Magdalena Cielecka, Danuta Stenka, Maria Seweryn, czy Anna Dereszowska.
 

Patrycja Narożna - PRart Media

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.