Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Dział: KOMUNIKATY PRASOWE

Dodano: Styczeń 28, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Gazeta Wyborcza” walczy o tanie połączenia kolejowe pomiędzy Warszawą a Krakowem

28 stycznia br. równo o godzinie 4:59 ze stacji Kraków Główny do stacji Warszawa Centralna wyjedzie pociąg TLK „Mazury”, a w nim przedstawiciele „Gazety Wyborczej” w Krakowie, z redaktorem naczelnym Michałem Olszewskim na czele. Delegacja przekaże minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak petycję w sprawie przywrócenia tanich połączeń kolejowych pomiędzy Warszawą a Krakowem, podpisaną przez ponad 10 tys. osób.

14 grudnia 2014 r. zmianom uległ rozkład PKP. Obecnie od godziny szóstej rano do dziesiątej z Krakowa do stolicy kursują tylko pociągi ekspresowe oraz klasy premium z biletami w cenie 135-150 zł. Oblegany „Matejko” - pociąg Przewozów Regionalnych został zlikwidowany, a pociągi TLK przesunięto na godz. 4.59 i 10.44.

Krakowska „Wyborcza” postanowiła interweniować u minister infrastruktury i rozwoju, której podlega kolej. Redakcja przygotowała tekst petycji, w której domagała się przywrócenia choć jednego połączenia do Warszawy w korzystnej cenie. 11 grudnia ub.r. pierwszy podpis pod dokumentem złożył prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. Kolejne „Gazeta Wyborcza” zbierała podczas jednego z ostatnich kursów pociągu „Matejko”, w okolicy dworca, w akademikach i innych punktach Krakowa, a także stronie internetowej Krakow.Wyborcza.pl. Łącznie udało się zebrać 10 120 podpisów.

W filmach zachęcających do złożenia podpisów wystąpili posłanka Anna Grodzka oraz satyrycy Adam Grzanka i Marcin „Bzyk” Nohucki, a o tanich pociągach rozmawiał z minister Wasiak w Warszawie przewodniczący rady miasta Bogusław Kośmider.

Delegacja krakowskiej „Gazety Wyborczej” - w imieniu wszystkich, którzy dołączyli do akcji - przekaże petycję minister Marii Wasiak i będzie domagać się deklaracji dotyczącej korekt w rozkładach jazdy pociągów z uwzględnieniem tanich połączeń.

Relację z tej wizyty będzie można przeczytać w krakowskiej „Wyborczej” i na Krakow.Wyborcza.pl.

Dotychczasowe publikacje „Gazety Wyborczej” na temat akcji można znaleźć na stronie Krakow.Wyborcza.pl.

Agata Staniszewska, Rzecznik prasowy
Dział komunikacji korporacyjnej

(28.01.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.