Za programami tych dziennikarzy płyną do telewizji miliony
Program Tomasza Lisa przyniósł TVP 2 w 2014 roku 22,2 mln zł (obliczył Lowe Media)
Dom mediowy Lowe Media policzył jakie programy telewizyjne z udziałem dziennikarzy przyciągają najwięcej reklamodawców. Na pierwsyzm miejscu zestawienia jest „Dzień na żywo” z oferty TVN 24. Program prowadzą Dagmara Kaczmarek–Szałkow, Joanna Kryńska, Igor Sokołowski. Ich program zarobił na reklamach w 2014 roku 104,3 mln złotych (cennikowo). Pierwsza dziesiątka zestawienia wygląda następująco:
1. Michał Cholewiński (od września pracuje w TVP Info), Dagmara Kaczmarek–Szałkow, Joanna Kryńska, Igor Sokołowski ("Dzień na żywo" – TVN 24, TVN 24 BiS) – 104,3 mln zł
2. Beata Cholewińska, Joanna Górska, Bartosz Kurek, Mariusz Abramowicz, Krzystzof Ibisz ("Nowy dzień" – Polsat, Polsat News, Polsat News 2 (do czerwca Polsat Biznes) – 91,9 mln zł
3. Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski ("Szkło Kontaktowe" – TVN 24) – 39,1 mln zł
4. Elżbieta Jaworowicz ("Sprawa dla reportera" – TVP 1) – 30,2 mln zł
5. Michał Olszański ("Ekspress reporterów" – TVP 2) – 25,3 mln zł
6. Andrzej Morozowski, Maciej Knapik ("Tak jest" – TVN 24) – 24,3 mln zł
7. Tomasz Lis ("Tomasz Lis na żywo" – TVP 2) – 22,2 mln zł
8. Przemysław Talkowski ("Państwo w państwie" – Polsat, Polsat News, Polsat News 2 (do czerwca Polsat Biznes)) – 16,3 mln zł
9. Piotr Jacoń, Krzysztof Górlicki ("Dzień po dniu" – TVN 24, TVN 24 BiS) – 15,4 mln zł
10. Ewa Gajewska, Maciej Stroiński ("To jest dzień" – Polsat News) – 13,6 mln zł
Michał Bakalarczyk, senior media planner z domu mediowego Lowe Media, podkreśla w swojej analizie, że programy i gwiazdy publicystyki, które zajęły podium swą pozycję zawdzięczają głównie ogromnej ilości emisji (odpowiednio 51, 113, 16 tys.), a co za tym idzie przerw reklamowych pokazywanych przy danej pozycji.
Spoty reklamowe o najgorszym wskaźniku efektywności kosztowej CPP (koszt dotarcia do procenta grupy docelowej), znajdują się w drugiej i trzeciej dziesiątce, tak jak „Biznes dla ludzi” (TVN 24 BiŚ), „To był dzień na świecie" (Polsat News 2) czy „Na pierwszym planie” (TVP Info).
Natomiast najdroższe programy (średni koszt reklamowego spotu 30-sekundowego liczony cennikowo, bez ewentualnych rabatów) to publicystyka w TVP 1 („Wszystko co chcielibyście wiedzieć o giełdzie”, „Sprawa dla reportera”, „Express reporterów” czy „Tomasz Lis na żywo”). To są jednak pozycje generujące jedne z najwyższych oglądalności (GRP/spot).
Kwoty wzięte pod uwagę przy tworzeniu rankingu pochodzą z danych cennikowych stacji telewizyjnych i nie uwzględniają ewentualnych rabatów.
(27.01.2015)