Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 23, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zmiana prezesa w Grey Group Poland to zaskoczenie dla branży

Odejście Rafała Barana to zaskoczenie dla branży (fot. Marcin Obara)

Odejście Rafała Barana ze stanowiska prezesa Grey Group Poland jest wielkim zaskoczeniem dla przedstawicieli branży reklamy. David Patton, CEO i prezes Grey Group Europe, Middle East and Africa, potwierdził ustalenia "Presserwisu" i poinformował oficjalnie, że 1 lutego 2015 CEO Grey Group Poland zostanie Anna Pańczyk.

Według komunikatu prasowego, Grey przechodzi obecnie proces transformacji, w wyniku którego agencja ma dostarczać jeszcze lepsze kreatywne rozwiązania oraz nowe usługi z zakresu od digitalu po shopper marketing. Zadaniem Anny Pańczyk, jako CEO Grey Group Polska, będzie przyspieszenie tego procesu.
Anna Pańczyk przechodzi do Grey Group z agencji Change Integrated, gdzie pełniła funkcje CEO oraz prezesa zarządu przez siedem lat. Wcześniej pracowała przez dziewięć lat w Saatchi & Saatchi Poland. Odpowiadała tam za prowadzenie marek P&G oraz założenie dla nich regionalnego huba w agencji. "Naszym celem jest, aby Grey Group stał się liderem jeśli chodzi o talenty, kreatywne pomysły oraz skuteczne strategie dla marek w każdym kanale komunikacji marketingowej”  - informuje w komunikacie.
Rafał Baran, który był CEO Grey Group od 2008, został powołany na stanowisko non-executive president Grey Central and Eastern Europe. Do jego zadań będzie należało kierowanie rozwojem new business Grey w regionie CEE. Stojąc na czele Grey Group, Rafał Baran podniósł znacząco zyski agencji oraz otrzymał wiele nagród - w tym zajął drugie miejsce w konkursie Adman 2013, organizowanym przez miesięcznik Press. “Chciałbym uspokoić obecnych klientów Grey, że proces zmian przebiegnie płynnie, a praca na rzecz naszych klientów to w Grey priorytet” - poinformował w komunikacie Rafał Baran.
Anna Pańczyk i Rafał Baran podlegają bezpośrednio CEO Central and Eastern Europe Grey – Markowi Pritchardowi. “Dołączenie Anny Pańczyk do zespołu Grey oraz przejście Rafała Barana na stanowisko Non-Executive President Regional President CEE są kluczowe dla zmian wewnątrz sieci Grey w regionie CEE” – mówi cytowany w komunikacie Mark Pritchard.
Mimo tych wyjaśnień, zmiana w Grey przez branżę reklamową jest postrzegana jako nieoczekiwana. Marek Gargała,  CEO Publicis, nie ukrywa zdziwienia. - Nie było żadnych symptomów, że zmiana nadchodzi, ani też żadnych powodów, by miała miejsce - uważa Gargała. - Grey to agencja bardzo aktywna na rynku, widoczna tak biznesowo, jak i pod względem kampanii, jakie z niej wychodzą. Dla mnie nie ulega wątpliwości, że siłą nakręcająca tę agencję i całą grupę był właśnie Baran, więc nie rozumiem tej zmiany.
Zdziwienia nie ukrywa też Piotr Batogowski, prezes BBDO Warszawa. - Rafał Baran to siła sprawcza, wszystko tam działało dzięki jego niezwykłemu zaangażowaniu, pracowitości i poświęceniu się tej agencji - wylicza Batogowski. -  Grey pracował i pracuje dla największych na rynku klientów, z których większość, jeśli nie wszystkich,  Baran sam na rynku "wychodził". Zupełnie nie rozumiem tej zmiany. To agencja, z którą spotykałem się w przetargach nie raz i mam dla niej wielki szacunek. I dla Barana. Trzeba pamiętać, że on przejmował Greya w bardzo słabej kondycji i przez kilka lat tak skutecznie odbudował agencję, że stała się jednym z najsilniejszych graczy na rynku.
Także Barbara Berkan, client service director OS3, zmiany tego typu się nie spodziewała. - Grey ma teraz może nieco gorszy okres - przyznała Berkan. - Odejście Katarzyny Sośnierz, dyrektor kreacji, w 2013 roku zachwiało nieco zaufaniem klientów, którzy ją bardzo cenili. Ale sytuacja w żadnym razie nie była alarmująca, by cokolwiek trzeba było zmieniać. Czemu teraz? - pyta. Dodaje, że cały Grey został zorganizowany przez Barana. Był odzwierciedleniem jego osobowości - dynamicznej, aktywnej. - Jego następczyni będzie miała trudne zadanie, bo Rafała niełatwo będzie zastąpić - uważa.
Gargała przyznaje natomiast, że Anna Pańczyk to dobry następca Barana. - Ma doświadczenie w pracy zarówno sieciowej, jak i lokalnej, a to cenne umiejętności. Ma wszelkie kompetencje, by doskonale sobie poradzić - uważa Gargała.
W rękach Barana są udziały we wszystkich spółkach grupy Grey: agencji full service Grey Worldwide Warsaw, agencji interaktywnej Grey Possible i agencji PR Cohn & Wolfe. Wielkość tych udziałów nie jest znana -  nie są odnotowane w KRS. Baran miał 3 proc., ale w agencjach Grey i Testardo. Po likwidacji Testardo dostał niewielkie udziały w pozostałych spółkach grupy.

(AMS, 23.01.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.