Top 10 najpopularniejszych aplikacji według badania Mobience
Pierwsze wyniki aplikacji badawczej Mobience pokazują, że użytkownicy urządzeń mobilnych z systemem Android w Polsce, podobnie jak w krajach Europy Zachodniej, czy USA najczęściej korzystają z aplikacji do wyszukiwania informacji, komunikacji, rozrywki, a także zakupów. Allegro jest jedyną polską aplikacją, która znalazła się w pierwszej dziesiątce.
Na pierwszym miejscu wśród najczęściej wykorzystywanych aplikacji znalazła się aplikacja Google Now i choć zwykle jest ona preinstalowana na telefonie, użytkownik mimo to szybko przyzwyczaja się do jej spersonalizowanej funkcjonalności i systematycznie z niej korzysta.
LP |
Aplikacja |
% |
1 |
|
66% |
2 |
Przeglądarka Google Chrome |
55% |
3 |
|
54% |
4 |
YouTube |
53% |
5 |
Messenger |
40% |
6 |
Mapy |
27% |
7 |
Google+ |
27% |
8 |
Gmail |
24% |
9 |
Allegro |
15% |
10 |
Skype |
15% |
Źródło: badanie Mobience, 1-7 stycznia 2015, użytkownicy smartfonów i tabletów, N=1027.
– W pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych aplikacji znalazły się dwie aplikacje służące do komunikacji: Messenger i Skype, co pokazuje trend, że dzięki tego rodzaju narzędziom użytkownicy smartfonów rzadziej korzystają z tradycyjnych rozmów czy smsów. Dzięki danym Mobience można poznać różnicę w sposobie prowadzenia wymiany informacji między ludźmi, którzy korzystają z komunikatorów czy tych, którzy częściej dzwonią i smsują – mówi Artur Zawadzki, Business Development Director w Spicy Mobile.
Podobnie jak i w innych krajach, serwis Facebook cieszy się duża popularnością wśród użytkowników mobilnych. Ciekawostką może być fakt, że użytkownicy korzystający z tego serwisu przez urządzenia mobilne, preferują dostęp za pomocą aplikacji, a znacznie mniejsza część z nich korzysta z serwisu przez stronę www (zasięg aplikacji Facebook wynosi 51%, podczas gdy zasięg strony facebook.com – 31%). Przy czym, wśród użytkowników strony mobilnej zdecydowaną większość stanowią kobiety (64%), natomiast mężczyźni częściej korzystają z aplikacji (51%).
– Dzięki Mobience mamy możliwość zestawiania różnych danych, które pokazują preferencje użytkowników smartfonów i tabletów. Mobience to pionierski projekt realizowany w sposób ciągły i pasywny. Zebrane do tej pory dane, ze względu na sposób realizacji badania oraz na obszar którego dotyczą, są wyjątkowo interesujące. Dzięki wynikom Mobience wiemy, jakie strony www odwiedzają mobilni internauci, kiedy i jakich aplikacji używają oraz jak korzystają ze smartfona - ile dzwonią czy smsują, ile danych ściągają czy też jakich fraz szukają – mówi Artur Zawadzki, Business Development Director w Spicy Mobile.
Iwona Nowakowska