Prawie pół miliona złotych kary dla Vectry
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ponad 490 tys. zł kary na operatora kablowego Vectra za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.
Postępowanie przeciwko Vectrze wszczęto w lipcu 2013 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziło automatyczne przedłużanie umów zawartych z klientami na czas określony, który wynosił sześć miesięcy. ”W związku z tą praktyką konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry” - uważa UOKiK. Jego zdaniem, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony – powinien złożyć konsumentowi odpowiednią propozycję. Jak podał Urząd, praktyka została zaniechana.
UOKiK zakwestionował też nieinformowanie w umowach o warunkach ich zmian wbrew obowiązkowi, jaki nakłada prawo telekomunikacyjne. Kontrakty zostały uzupełnione o wymagane informacje.
Vectra nie zgadza się z decyzją UOKiK. - W trakcie postępowania przedstawiliśmy Urzędowi szereg uzasadnień swojego stanowiska, informując o korzyściach dla abonentów płynących z automatycznie przedłużanych umów oraz ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa. Dodatkowo zaprzestaliśmy stosowania tych postanowień już wiosną 2013 roku. Dlatego tym bardziej uważamy decyzję za krzywdzącą i odwołaliśmy się od niej - informuje Monika Żelazko z biura prasowego operatora.
(KOZ, 15.01.2015)










