Ponad 60 nagród prasowych dla zespołu "Gazety Wyborczej" w 2014 roku
13.01.2015, 16:42
"Gazeta Wyborcza" podsumowała rok 2014, pełen sukcesów swojego zespołu - na specjalnej stronie Wyborcza.pl/nagrody prezentowane są nagrody i wyróżnienia, które otrzymał dziennik, jego redakcja i współpracownicy.
W 2014 "Wyborcza" została uhonorowana Grand Press dla Gazety 25-lecia - wyjątkową nagrodą przyznawaną przez miesięcznik "Press" redakcjom, które wniosły największy wkład w rozwój wolnych mediów i dzięki którym polskie dziennikarstwo stało się profesjonalne, a także rozwinięte technologicznie.
Łącznie do zespołu "Wyborczej" w ubiegłym roku trafiło ponad 60 laurów, w tym prestiżowe nagrody dziennikarskie Grand Press, Nagroda im. Barbary Łopieńskiej i Nagroda Radia Zet im. A. Woyciechowskiego, a także nagrody dla zespołu grafików i fotoreporterów.
Na stronie Wyborcza.pl/nagrody można przeczytać i obejrzeć wywiady z nagrodzonymi dziennikarzami. Piotr Andrusieczko, korespondent 'Gazety Wyborczej' m.in. ze wschodniej Ukrainy, nagrodzony tytułem Dziennikarz Roku 2014 mówi o tym, jak każdy dziennikarz wyznacza swoje granice ryzyka. A o tym, jak dobrze napisać artykuł, co zrobić, aby stał się wartościowy i trafił swoim przekazem do ludzi, w specjalnym nagraniu wideo opowiadają Mariusz Szczygieł (Nagroda Radia Zet im. Andrzeja Woyciechowskiego), Piotr Cieśliński (laureat konkursu "Popularyzator nauki"), Tomasz Prusek (Nagroda Polskiej Branży Piwowarskiej "Piwne Pozytywy'"), Bartosz Wieliński (Grand Press w kategorii Najlepszy reportaż prasowy) oraz Maciej Samcik (Grand Press Economy).
O wyróżnieniach dla "Wyborczej" przypomina też specjalna kampania reklamowa prezentowana na nośnikach reklamy zewnętrznej.
W całej Polsce w styczniu br. można zobaczyć billboardy i citylighty z hasłem "Gazeta Wyborcza - 62 nagrody prasowe w 2014". Na plakatach są tytuły wybranych, nagrodzonych tekstów opublikowanych na łamach "Wyborczej" - "Byliśmy głupi", "Wkurzył się Pan? Świetnie!", "Trawka? Błahy problem", "Jak równanie E=mc2 stało się celebrytą?".
Billboardy zachęcają też do odwiedzania strony Wyborcza.pl/nagrody.
Kampanię przygotował zespół marketingu "Gazety Wyborczej", plakaty zaprojektował Maciej Kałkus, dyrektor artystyczny "Gazety Wyborczej".
Agata Staniszewska, p.o. rzecznika prasowego Agor
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter