Grupa Żywiec najaktywniejsza reklamowo w branży w 2014 roku
Wśród producentów piwa najwięcej na reklamę wydała do końca listopada Grupa Żywiec - jej budżet reklamowy był o 19,1 proc. wyższy niż rok wcześniej. Wyprzedziła zeszłorocznego lidera, Kompanię Piwowarską.
Według danych cennikowych Kantar Media od stycznia do listopada 2014 roku Grupa Żywiec wydała na reklamę w mediach ponad 200 mln zł. Złożyły się na to m.in. zwiększone wydatki na promocję nowych wariantów piwa Żywiec, Desperadosa i Warki. Drugim największym reklamodawcą wśród producentów piwa jest Kompania Piwowarska (ponad 149 mln zł). Jednak zeszłoroczny lider zmniejszył rok do roku budżet na reklamę o 13,8 proc. Trzecią pozycję zajmuje Carlsberg Polska - z wydatkami na poziomie ponad 119 mln zł (wzrost o 17,8 proc.). Na kolejnych miejscach, z dużo mniejszymi wydatkami na reklamę w ciągu 11 miesięcy 2014 roku, znalazły się: Browar Namysłów (19,3 mln zł; wzrost o 72,8 proc.) i Van Pur (12,3 mln zł; spadek o 41,6 proc.).
(DR, 29.12.2014)










