„Rolnik szuka żony”, „Taniec z gwiazdami” i „MasterChef” hitami jesieni

"Rolnik szuka żony" (Fot. materiały prasowe)
Najwięcej widzów przyciągały jesienią transmisje sportowe i od lat emitowane seriale. Wśród programów o tematyce kulinarnej najpopularniejszy był „MasterChef” TVN, z programów muzycznych i typu talent show najlepiej wypadł „Taniec z gwiazdami” Polsatu, a w grupie reality show wygrał „Rolnik szuka żony” TVP 1.
Z raportu przygotowanego przez Marka Racławskiego, head of TV department w domu mediowym Lowe Media, wynika, że wśród wszystkich widzów najlepsze wyniki oglądalności miał transmitowany w Polsacie mecz siatkarskiego mundialu, w którym Polacy wywalczyli złoty medal (21 września, 8,40 mln widzów). - Dzięki sukcesom polskich zawodników siatkówka pobiła pod względem oglądalności transmisje z eliminacji do Mistrzostw Europy w piłce nożnej (7,51 mln widzów w Polsacie – przyp. red.) oraz seriale – komentuje Marek Racławski.
Najpopularniejszy odcinek „M jak Miłość” miał 7,18 mln widzów (TVP 2), „Na dobre i na złe” - 5,79 mln widzów (TVP 2), a „Ojca Mateusza” - 5,09 mln (TVP 1). W grupie 16-49 do tych pozycji dołączają w czołówce programy „Rolnik szuka żony” (TVP 1), „MasterChef” (TVN) i „Mam talent” (TVN).
Z raportu obejmującego okres od początku września do pierwszego tygodnia grudnia br. wynika, że rywalizację wśród programów o tematyce kulinarnej wygrał jesienią „MasterChef” TVN ze średnią widownią 2,90 mln osób. Dalej uplasowały się „Kuchenne rewolucje” tej stacji, które oglądało średnio 2,28 mln widzów, a trzecie miejsce zajął program Polsatu pt. „Top Chef” - 1,81 mln widzów. „Piekielną kuchnię” oglądało w Polsacie średnio 1,76 mln widzów, a „Ugotowanych” w TVN – 1,29 mln.
Wśród programów muzycznych i typu talent show najlepszy okazał się „Taniec z gwiazdami” Polsatu ze średnią widownią 3,66 mln osób (zobacz grafikę).
Natomiast pojedynek audycji z gatunku reality show zdecydowanie wygrał program TVP 1 pt. „Rolnik szuka żony”, który przyciągał 3,62 mln widzów.
Marek Racławski z Lowe Media przeanalizował też najpopularniejsze programy w poszczególnych dniach tygodnia. W poniedziałki niezmiennie prowadził serial TVP 2 pt. „M jak miłość” ze średnią widownią 6,6 mln osób. - Serial utrzymuje swój wynik z 2013 roku – podkreśla Marek Racławski. - Różnica w oglądalności między rokiem 2014 i 2013 występuje w grupie 16-49 (spadek o 10 proc. - przyp. red.), co świadczy o starzeniu się widza serialu – dodaje Racławski. „M jak miłość” jest też najpopularniejszą pozycją wtorkowych ramówek.
Z kolei w środy prowadził inny serial Dwójki - „Na dobre i na złe” z widownią 5,3 mln osób – o 2 proc. niższą od ubiegłorocznej. Liderem oglądalności w czwartki był serial Jedynki pt. „Ojciec Mateusz” - 4,6 mln widzów, prawie tyle samo co rok temu.
W piątki pierwsze miejsce zajmował „Taniec z gwiazdami” Polsatu, gromadzący 3,66 mln widzów. - Odwaga Polsatu związana z decyzją o powrocie tancerzy do ramówki opłaciła się – ocenia Racławski. „Taniec z gwiazdami” zastąpił w jesiennej ramówce stacji program „Tylko taniec” i wygenerował w grupie ogólnej oglądalność o ponad 60 proc. wyższą od poprzednika.
Soboty należały do „Mam talent” TVN - 3,37 mln widzów, 6 proc. więcej niż jesienią ub.r. Natomiast zwycięzcą niedzieli okazał się program TVP 1 „Rolnik szuka żony” ze średnią widownią 3,62 mln osób. - Zaczynał sezon od 2,5 mln widzów, a skończył z wynikiem ponad 4,8 mln osób. Żaden z formatów jesiennej ramówki nie miał takiej rosnącej dynamiki oglądalności – komentuje Marek Racławski. Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 15.12.2014)
