USP Zdrowie prowadzi przetarg reklamowy dla marki Apap, planuje kolejne

Ruszył przetarg USP Zdrowie na obsługę marki Apap. W następnej kolejności będą wybierane agencje dla dwóch innych kluczowych marek z porfolio firmy - Ibupromu i Gripeksu. Jak wynika z informacji "Presserwisu", jednym ze stałych partnerów USP Zdrowie będzie agencja Brasil. Strategicznym partnerem pozostaje agencja One Eleven.
Partner strategiczny pracuje nad nową strategią dla poszczególnych marek firmy, ale nie będzie się zajmować jej realizacją - kreacja ma być powierzana nowym partnerom. Przetarg na obsługę marki Apap już ruszył. Jego szczegóły, w tym liczba i nazwy agencji, nie są znane.
Późniejsze przetargi dla obsługi Ibupromu i Gripeksu, jak zapewnia Marcin Bełza, partner w One Eleven, nie będą typowymi działaniami, w których wybiera się agencje tylko do realizacji komunikacji. - Zamierzamy szukać nie wykonawców, a partnerów - mówi Bełza, ale na tym etapie nie podaje szczegółów.
Nie wypowiada się też w kwestii informacji, że USP Zdrowie nawiązał współpracę z agencją Brasil. - Nie potwierdzam, nie zaprzeczam - mówi jedynie. Dodaje, że szczegóły będzie mógł podać dopiero pod koniec pierwszego kwartału 2015 roku.
One Eleven jest jednym z trzech udziałowców firmy Selfish 3 Production - to dom produkcyjny, który powstał z inicjatywy USP Zdrowie, ma być wyłącznym producentem reklam dla koncernu.
Selfish 3 Production, jak wynika z ustaleń "Presserwisu", należy do trzech udziałowców: USP Zdrowie (70 proc. za pośrednictwem firmy NAPCO S.A.R.L.), agencji reklamowej Communication Unlimited (20 proc.) i właśnie One Eleven (10 proc.). Pomimo obecności Communication Unlimited w formie udziałowca w Selfish 3 Production nie odpowiada ona za kompleksową komunikację marek USP Zdrowie - zajmuje się doradztwem i współzarządzaniem domem produkcyjnym.
USP Zdrowie jest właścicielem marek OTC (leki sprzedawane bez recepty), których sprzedaż wspiera silna komunikacja marketingowa. W portfolio firmy są m.in. Ibuprom, Apap, Gripex, Stoperan, Xenna, Verdin, Vigor. Koncern produkuje rocznie co najmniej kilkanaście spotów reklamowych i jest jednym z największych polskich reklamodawców. Dotychczas za komunikację kluczowych marek USP Zdrowie odpowiadała agencja Red8 (m.in. za Apap, Ibuprom czy Gripex), ale ta kilkuletnia współpraca została zakończona we wrześniu br.
(AMS, 12.12.2014)
