Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Dział: KOMUNIKATY PRASOWE

Dodano: Grudzień 11, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

WYNIKI KONKURSU GRAND PRESS 2014

11 grudnia 2014 wieczorem w Centrum Artystycznym Fabryka Trzciny w Warszawie odbyła się gala Grand Press 2014. Podczas uroczystości wręczono nagrody Grand Press za najlepsze materiały dziennikarskie oraz Grand Press Digital i Grand Press Economy. Ogłoszono też wyniki głosowania polskich redakcji na Dziennikarza Roku 2014. Zostały przyznane także nagrody Media 25-lecia.

 

 

Dziennikarz Roku 2014

 

Tytuł Dziennikarza Roku 2014 zdobył Piotr Andrusieczko („Ukraiński Żurnał”, „Nowa Europa Wschodnia”, stały korespondent „Gazety Wyborczej”, współpracownik TVN 24, TVP Info i Polskiego Radia) – zdobył 51 punktów.

W głosowaniu 72 redakcji kolejne miejsca zajęli: Paweł Wilkowicz (Sport.pl) – 43 pkt, Magdalena Rigamonti („Wprost”) - 36 punktów, Paweł Reszka („Tygodnik Powszechny) – 34 punktów, Tomasz Sekielski (TVP 1) – 30 punktów.

Tytuł Dziennikarza Roku przyznaje całe środowisko dziennikarskie – zwycięzca jest wyłaniany w wyniku głosowania polskich redakcji. To nagroda za profesjonalizm, promowanie światowych standardów pracy w mediach i przestrzeganie etycznych kanonów zawodu. Nominacje zgłaszają kolegia redakcyjne polskich gazet, czasopism, stacji radiowych i telewizyjnych oraz portali internetowych. Wygrywa dziennikarz, któremu głosujące redakcje przyznały najwięcej punktów.

Nagrodą dla Dziennikarza Roku 2014 jest czek równowartości 10 tys. euro i statuetka stalówki.

 

Media 25-lecia

 

Z okazji jubileuszu czerwcowych wyborów 1989 roku miesięcznik „Press” przyznał nagrody dla redakcji, które wniosły największy wkład w rozwój wolnych mediów i dzięki którym polskie dziennikarstwo stało się zawodowe, profesjonalne, a także rozwinięte technologicznie.
W poszczególnych kategoria nagrody Media 25-lecia zdobyły: „Gazeta Wyborcza” (prasa), TVN (telewizja), RMF FM (radio), Onet (Internet).
- Uznaliśmy, że nie byłoby 25 lat wolnej Polski bez wolnych mediów, które naszą demokrację ukształtowały i nie raz udowodniły, że profesjonalizm czwartej władzy pozwala naprawić błędy pierwszej, drugiej, a nawet trzeciej - powiedział redaktor naczelny "Press" Andrzej Skworz.

Grand Press Economy


Grand Press Economy zdobył Maciej Samcik („Gazeta Wyborcza”) – od kilku lat pokazuje, jak wykorzystywać stare i nowe media do informowania i edukowania. Przygotowuje dodatek „Pieniądze Ekstra” do „Gazety Wyborczej”, prowadzi blog „Subiektywnie o finansach”, kanał na YouTube, jest aktywny w mediach społecznościowych. Specjalista od finansów osobistych.
To nagroda dla dziennikarza wyróżniającego się profesjonalizmem, rzetelną i obiektywną prezentacją tematów ekonomicznych, wysoką jakością publikowanych materiałów. Przyznała ją redakcja „Press” po konsultacji z 31 szefami redakcji zajmujących się ekonomią, gospodarką i finansami, z dziennikarzami oraz ekspertami ekonomicznymi. Laureat dostał czek na 15 tys. zł i nagrody rzeczowe. Partnerem nagrody jest PKO Bank Polski.

Grand Press Digital

 

Zwycięzcą jest redakcja „Dziennika Zachodniego” – za wzorcowe wykorzystanie najnowszych narzędzi cyfrowych w pracy regionalnych dziennikarzy. I to w różnych formach. Ich reportaże multimedialne prezentują wysoki poziom. Twitter stał się dla „Dziennika Zachodniego” ważnym kanałem przekazywania informacji. Cyfrowy tygodnik „Śląsk Plus” to przykład, jak media w regionach mogą odpowiadać na potrzeby informacyjne mieszkańców w epoce Web 3.0.
Nagroda ta jest przyznawana za innowacyjne podejście w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w pracy dziennikarskiej. Przyznała ją redakcja „Press” po konsultacji z 32 specjalistami od nowych mediów i technologii. Laureat dostał czek na 15 tys. zł i nagrody rzeczowe. Partnerem nagrody jest Google.


Nagrody Grand Press

 

To nagrody przyznawane przez jury Grand Press najlepszym materiałom dziennikarskim mijającego roku. Do konkursu Grand Press 2014 zgłoszono 703 prace. Jury nominowało do finału 55 materiałów. Zwycięzcy w kategoriach otrzymali czek równowartości 1000 euro oraz nagrody rzeczowe.

 

ZDOBWCY NAGRÓD GRAND PRESS 2014

(w nawiasie: medium, w którym materiał się ukazał)

 

Kategoria NEWS

„Afera podsłuchowa” – materiał przygotowany przez zespół „Wprost”: Agnieszkę Burzyńską, Piotra Nisztora, Joannę Apelską, Cezarego Bielakowskiego, Grzegorza Sadowskiego, Michała Majewskiego i Sylwestra Latkowskiego, w którym ujawniono, że w Warszawie przez wiele miesięcy nielegalnie nagrywano rozmowy wysokich urzędników, w tym szefa MSW, polityków i biznesmenów.

Kategoria DZIENNIKARSTWO ŚLEDCZE
„Jak zorganizowaliśmy przemyt broni dla prorosyjskich separatystów” – Bertold Kittel i Jarosław Jabrzyk („Superwizjer”, TVN) oraz Janek Kroupa (Česky Rozhlas Radiožurnál) poprzez dziennikarską prowokację ujawniają, jak działa nielegalny międzynarodowy handel bronią.

 

Kategoria PUBLICYSTYKA

„Serdecznie witamy w Auschwitz” – Elżbieta Sidi („Gazeta Wyborcza”) wykazuje, że coroczne wycieczki młodych Izraelczyków do Polski mają w programie wyłącznie miejsca straceń, dlatego po tygodniowym pobycie młodzi Żydzi nic o prawdziwej Polsce nie wiedzą, mając nas wszystkich za antysemitów.

 

Kategoria REPORTAŻ PRASOWY

„Głupia sprawa” – wstrząsający reportaż Anny Śmigulec („Gazeta Wyborcza – Duży Format”) o niesłusznie skazanym za zabójstwo Czesławie Kowalczyku, który przesiedział 12 lat w więzieniu, tracąc nie tylko najlepsze lata swojego życia, ale też miłość jedynego syna.

 

Kategoria REPORTAŻ RADIOWY

„Nieidealna piosenka” – reportaż Anny Dudzińskiej (Polskie Radio Katowice) o Łukaszu – dziecku porzuconym przez matkę, wychowywanym przez babcię, a potem oddanym do domu dziecka – który poprzez hip-hop próbuje zrozumieć sens swojego życia.

   

Kategoria REPORTAŻ TELEWIZYJNY

„Zabójcy marzeń” – reportaż Tomasza Sekielskiego („Po prostu”, TVP 1) o ofiarach ukraińskiego Majdanu, zwykłych ludziach, którzy wykazali się niezwykłym patriotyzmem.

 

Kategoria WYWIAD

„Byliśmy głupi” – rozmowa Grzegorza Sroczyńskiego („Gazeta Wyborcza”) z Marcinem Królem m.in. o winie inteligencji i rządzących wobec słabszych grup społecznych.

 

Kategoria DZIENNIKARSTWO SPECJALISTYCZNE (sponsorem kategorii jest Polskie LNG)

„Zakładanie twarzy” – tekst Dariusza Kortki i Judyty Watoły („Gazeta Wyborcza – Duży Format”) o historii przeszczepów twarzy na świecie, przeszkodach medycznych i konsekwencjach moralnych takich operacji.

 

W jury Grand Press 2014 zasiadali: Roman Czejarek (Program I Polskiego Radia), Renata Gluza („Press”), Jerzy Jurecki („Tygodnik Podhalański”), Marcin Kowalczyk („Express Ilustrowany”), Paweł Lisicki („Tygodnik do Rzeczy”), David McQuaid (Bloomberg News Warszawa), Edward Miszczak (TVN), Rafał Olejniczak (Radio Zet), Piotr Radziszewski (TVP 1), Andrzej Skworz („Press”), Jadwiga Sztabińska („Dziennik Gazeta Prawna”), Tadeusz Sołtys (RMF FM), Marek Twaróg („Polska Dziennik Zachodni”), Rafał Zakrzewski („Gazeta Wyborcza”), Jacek Żakowski („Polityka”).


Mecenas konkursu: KGHM Polska Miedź.

 

Sponsorzy konkursu i gali: PGE Polska Grupa Energetyczna i Grupa Żywiec

oraz

PKO Bank Polski – partner nagrody Grand Press Economy,  

Google – partner nagrody Grand Press Digital.

 

Partnerzy gali: Polskie LNG i Press-Service Monitoring Mediów


 

(11.12.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.