Dział: WYWIADY

Dodano: Luty 23, 2006

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ostrzeżenie

Rozmowa z Cezarym Sochackim, client service director w domu mediowym MindShare Polska

Czy decyzja Agory o zamknięciu „Nowego Dnia” zaskoczyła Pana?
Nie. Wcześniej czy później spodziewałem się tego. Nie wierzyłem w ten produkt, odkąd pojawił się na rynku, nawet przez pięć minut. Moim zdaniem jeżeli robi się dziennik dla grupy docelowej, którą wybrała Agora, a nie chce się pisać o sensacjach, jak w „Super Expressie” lub „Fakcie”, to taka gazeta nie może się sprzedać. Czytelnicy, do których adresowany był „Nowy Dzień”, kochają sensacyjki i nic tego nie zmieni. Poziom sprzedaży, który zakładała sobie Agora (250 tys. egz. – red.), był nierealny od samego początku. Ale jestem pełen szacunku dla wydawców za odważną decyzję.

Jak zamknięcie „Nowego Dnia” wpłynie na „Gazetę Wyborczą”?
Grupy docelowe „Gazety Wyborczej” i „Nowego Dnia” były rozłączne i nie będzie tak, że czytelnicy „Nowego Dnia” z dnia na dzień zaczną kupować „GW”. Moim zdaniem przejdą do „Super Expressu” i „Faktu”.

Jak decyzja Agory wpłynie na rynek?
Z jednej strony, jest to pewnego rodzaju ostrzeżenie dla tych, którzy przygotowują się do wejścia na rynek z nowymi dziennikami. Przykład „Nowego Dnia” bowiem pokazuje, że nie jest to łatwy zabieg. Z drugiej strony, dziennik Agory był na rynku zbyt krótko. Jego pojawienie się kilka miesięcy temu, tak samo jak zniknięcie dzisiaj, niczego ani pozytywnego, ani złego nie wniesie.

Jak powinna zachować się Agora w stosunku do czytelników „Nowego Dnia”, zwłaszcza tych, którzy brali udział w rozpoczętych loteriach czy konkursach gazety?
To będzie trudne zadanie dla Agory. Dział promocji będzie musiał sobie z tym poradzić. Sensownym rozwiązaniem może być wysłanie jakiegoś drobnego gadżetu z przeprosinami. Nie wiem, jak wygląda sprawa regulaminu ostatniej loterii „Nowego Dnia", która ruszyła na początku tygodnia. Może się zdarzyć tak, że czytelnicy będą skarżyć wydawcę.

Rozmawiał Bartosz Soja

O zamknięciu dziennika „Nowy Dzień" czytaj również:
Agora zamyka „Nowy Dzień"
Inwestorzy Agory oczekiwali zamknięcia „Nowego Dnia"
"Gazeta Telewizyjna" w layoucie "Nowego Dnia Tv

BS

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.