Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 06, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN 24 Biznes i Świat radzi sobie lepiej niż TVN CNBC

Array

Kanał TVN 24 Biznes i Świat po niemal roku nadawania ma lepsze wyniki niż jego poprzednik – TVN CNBC. Oglądalność kanału w ostatnim kwartale jest jednak słabsza niż latem.

TVN 24 Biznes i Świat zastąpił TVN CNBC z początkiem 2014 roku, ale jego wyniki oglądalności dostępne są dopiero od marca br. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, w pierwszych dniach marca stacja osiągnęła 0,48 proc. udziału w rynku, a eksperci zwracali uwagę, że wpływ na dużą oglądalność kanału poświęconego problematyce międzynarodowej miała sytuacja na Ukrainie.
W całym marcu TVN 24 Biznes i Świat miał 0,28 proc. udziału. Oglądalność na podobnym poziomie kanał zdobył w lipcu - kiedy zestrzelony został malezyjski samolot (0,27 proc.) i sierpniu br. (0,3 proc.). W październiku br. jego udział w rynku spadł po raz pierwszy poniżej 0,2 proc. i wyniósł 0,19 proc. W listopadzie wyniósł 0,2 proc.
Dla porównania TVN CNBC w zeszłym roku uzyskiwał przeważnie mniej niż 0,1 proc. udziału w rynku (np. w maju – 0,04 proc., w czerwcu – 0,06 proc., a w lipcu – 0,08 proc.).

– TVN Biznes i Świat udało się osiągnąć stabilny udział w oglądalności, ale przede wszystkim zdystansować bezpośredniego konkurenta, czyli Polsat News 2 – komentuje Wojciech Kowalczyk, dyrektor marketingu Atmedia. – Jednak z udziałem w widowni 0,2-0,3 proc. w grupie komercyjnej ciągle jest to stacja niszowa w porównaniu z innymi stacjami informacyjnymi – zaznacza Kowalczyk.
– TVN 24 Biznes i Świat ma średnio 6-8 tys. widzów na minutę i udział wahający się w granicach 0,2-0,3 proc. w grupie komercyjnej. To zbyt małe wartości, by przy wielkości próby w badaniu telewizyjnym wyciągać daleko idące wnioski o trendach w popularności stacji. Marcowy udział 0,3 proc., który można by przypisać efektowi świeżości po rebrandingu, udało się stacji lekko przebić w sierpniu – 0,32 proc. – analizuje Joanna Nowakowska z domu mediowego MEC.

Z kolei serwis internetowy kanału - TVN24bis.pl - najlepsze wyniki zanotował w lipcu br., kiedy witrynę odwiedziło 752,4 tys. użytkowników. Próg 700 tys. użytkowników udało mu się przekroczyć jeszcze dwa razy w marcu i sierpniu br. (ostatnie dostępne dane Megapanel PBI/Gemius są za wrzesień br.).

Przedstawiciele Grupy TVN nie chcą komentować wyników TVN 24 Biznes i Świat. W grudniu kanał wprowadził do ramówki kolejne zmiany. Z anteny spadł np. wieczorny magazyn publicystyczny ”Epicentrum”.
Według założeń biznesowych TVN 24 Biznes i Świat ma dwa lata na osiągnięcie rentowności. ”Jestem optymistą. Myślę, że próg rentowności uda się osiągnąć szybciej niż w ciągu dwóch lat, jednak bardzo dużo zależy od sytuacji na rynku” – mówił w styczniu br. "Presserwisowi" Adam Pieczyński, członek zarządu TVN ds. programów informacyjnych i szef nowego kanału.

(KOZ, 06.12.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.