Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Dział: KOMUNIKATY PRASOWE

Dodano: Grudzień 04, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Pijany kierowca” wrócił do CNK

Od 3 grudnia w Centrum Nauki Kopernik znowu sprawdzimy, jak wygląda prowadzenie samochodu po spożyciu alkoholu. Po niemal półrocznej modernizacji do CNK powrócił eksponat „Pijany kierowca”. Sponsorem jego renowacji był PZU.

„Pijany kierowca” to specjalny symulator jazdy, który pozwala w kontrolowanych warunkach przekonać się, dlaczego prowadzenie samochodu pod wpływem alkoholu jest niebezpieczne. Użytkownik może wybrać jedną z trzech tras (wszystkie odwzorowują ulice Krakowa) oraz trzy poziomy stężenia alkoholu we krwi: 0,3 lub 0,8 lub 1,5 promila. Cała symulacja uświadamia jak wskutek zaburzeń wzroku i sprawności manewrowania u osób nietrzeźwych, słabnie kontrola nad autem.

- Angażowanie się w promocję bezpieczeństwa drogowego jest jednym z filarów działalności prewencyjnej, prowadzonej przez Grupę PZU. „Pijany kierowca” pokazuje nie tylko symulację jazdy po alkoholu, ale poucza również, jakie przepisy kodeksu drogowego przy tym łamiemy. Świadomość reperkusji prowadzenia w stanie nietrzeźwości jest bowiem ciągle w naszym kraju niska – podkreśla Michał Witkowski, rzecznik Grupy PZU.

Eksponat został gruntownie odnowiony w taki sposób, aby doświadczenie jazdy po pijanemu było jak najbardziej realne. Bryła pojazdu została zaprojektowana na nowo, a grafikę dodatkowo unowocześniono. Modernizacja trwała od lipca do grudnia 2014 roku.

 

Biuro Prasowe PZU

(04.12.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.