Dziennikarze nominowani do Grand Press Economy
Podczas tegorocznej gali Grand Press zostanie wręczona nagroda Grand Press Economy. Otrzyma ją dziennikarz wyróżniający się profesjonalizmem, rzetelną i obiektywną prezentacją tematów ekonomicznych, wysoką jakością publikowanych materiałów.
Nominowanych wskazuje redakcja „Press” po konsultacji z szefami redakcji mediów zajmujących się ekonomią, gospodarką i finansami, dziennikarzami i ekspertami ekonomicznymi.
Oto nominowani do Grand Press Economy 2014:
Paweł Blajer (TVN24 Biznes i Świat) – udowadnia, że o podatkach, kodeksach i paragrafach da się mówić ludzkim językiem. W programie „Biznes dla ludzi” pomaga ominąć kłody, które ustawodawca ustawicznie rzuca przedsiębiorcom pod nogi. Od zaproszonych ekspertów potrafi wydobyć zdania zrozumiałe nie tylko dla księgowych i prawników. Przedsiębiorcom wyjaśnia, jak sobie radzić z urzędnikami, lecz również ze swoimi pracownikami. (fot. TVN24 Biznes i Świat)
Bartek Godusławski (PAP Biznes) – specjalista od tematów związanych z finansami publicznymi, makroekonomią, rynkami walut i papierów dłużnych. Działy ekonomiczne dzienników podkreślają, że dla jego depesz warto kupować serwis PAP. Zdobywa newsy przed konkurencją – np. dotyczące wskaźników ekonomicznych, co dostrzegają też profesjonalni uczestnicy rynków finansowych, którzy na szybko pozyskanej i pewnej informacji potrafią zarobić miliony. Nieustannie poszerza swoje źródła informacji, aby nie przepisywać po innych.
Maciej Samcik („Gazeta Wyborcza”) – pokazuje, jak wykorzystywać stare (dodatek „Pieniądze Ekstra” do „Gazety Wyborczej”) i nowe media (blog Subiektywnie o finansach, kanał YouTube, media społecznościowe) do informowania i edukowania. Specjalista od finansów osobistych, któremu swój majątek powierzyłoby wielu Polaków, gdyby tylko zajął się prywatnym doradztwem inwestycyjnym. Znienawidzony przez instytucje finansowe, które chętnie widziałyby go jako... swojego rzecznika prasowego. (fot. Marcin Obara/Press)
Rafał Woś („Dziennik Gazeta Prawna”) – z wielką publicystyczną dojrzałością oprowadza czytelników po meandrach ekonomii, wyjaśniając im rolę, jaką odgrywa ona w życiu państwa i jego obywateli. Rozświetla ciemne strony polskiej transformacji gospodarczej, zmusza do krytycznego spojrzenia na powszechnie dominujące poglądy. W książce „Dziecięca choroba liberalizmu” udowadnia, że rozwiązania dla polskiej gospodarki, które większość opinii publicznej przedstawia jako słuszne i bezalternatywne, wcale takie nie są.
Ostatecznego zwycięzcę Grand Press Economy wskaże redakcja „Press” – organizator konkursu Grand Press i głosowania na Dziennikarza Roku. Wyniki zostaną ogłoszone 11 grudnia 2014 roku w Warszawie.
Partnerem nagrody Grand Press Economy jest PKO Bank Polski.
(19.11.2014)