Kanały TVP i Polsatu z największym udziałem w widowni w prime time
Największy łączny udział w rynku wśród wszystkich widzów w czasie najwyższej oglądalności (prime time) miały stacje Telewizji Polskiej (anteny główne i kanały tematyczne). Z kolei w grupie komercyjnej prowadziły stacje Polsatu.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w prime time (w godz. 18-23, w tym paśmie emituje się najdroższe reklamy) prowadziła w październiku 2014 roku Grupa TVP z udziałem 32,6 proc. przed Grupą Polsat – 23,9 proc. i Grupą TVN – 21,8 proc.
Indywidualnie wygrała główna antena TVN (15,5 proc.) przed Polsatem (14,9 proc.), TVP 1 (13,4 proc.) i TVP 2 (12,4 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej widzów 16-49 najlepsze łączne wyniki osiągnęły w prime time kanały Polsatu – 26,6 proc. udziału. Anteny Telewizji Polskiej – 25 proc. udziału – zajęły drugie miejsce, wyprzedzając Grupę TVN – 23,7 proc.
Indywidualnie w prime time w grupie komercyjnej prowadził Polsat (16,9 proc.), a drugi był TVN (16,6 proc.). Główne anteny komercyjne miały tu sporą przewagę nad Dwójką (9,9 proc.) i Jedynką (9,7 proc.).
(RUT, 17.11.2014)










