"Rzeczpospolita" w Internecie odsłoniła wersję beta

(fot. beta.rp.pl)
Od wczorajszego wieczoru internetowy serwis „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ma nową odsłonę. Nowa Rp.pl działa w wersji beta równolegle z dotychczasowym serwisem.
Nowa strona Rp.pl w wersji beta (pod adresem beta.Rp.pl) działa równolegle z dotychczasową. Jest przygotowana w technologii responsywnej (dostosowuje się do ekranu urządzenia, na którym jest przeglądana). Wersja beta nie oferuje jeszcze wszystkich treści, które zamieszczone są na Rp.pl. - To testowa wersja. Będziemy ją dopasowywać i zapełniać treściami zgodnie z sugestiami internautów. Wersja beta powstała w technologii firmy MPP Global Solutions, która stworzyła paywall m.in. dla „The Times” – mówi head of digital Gremi Business Communication Marcin Kowalczyk.
Wydawca, by zachęcić użytkowników do dzielenia się opiniami, oferuje im czasowy (14-dniowy) dostęp do wszystkich treści w swoich serwisach i archiwum „Rz”. Korzystanie z nich wymaga jednak rejestracji. - Liczymy na feedback ze strony użytkowników. Chcemy, by ich opinie miały wpływ na ostateczny kształt Rp.pl – mówi prezes GBC Dariusz Bąk.
Wydawca ma nadzieję, że uproszczony wygląd strony zachęci do korzystania z niej także czytelnika papierowych wydań. - Chcemy, by czytelnik papierowej „Rzeczpospolitej” widział w serwisie uzupełnienie jej treści, a także by internauta zachęcony tym, co widzi w serwisie, sięgał po tradycyjne wydanie – dodaje Bąk.
Wydawca testuje narzędzia do personalizacji treści. - Stawiamy na zaawansowane narzędzia technologiczne, które na zasadzie algorytmów będą gromadziły dane o tym, co wybierają użytkownicy, by dostarczać im treści spójne z ich zainteresowaniami - podkreśla Kowalczyk.
Liczba materiałów wideo ma się zwiększać. - Stawiamy na prezentację treści multimedialnych i chcemy ten dział wzmacniać dzięki współpracy z Wirtualną Polską – zaznacza Bąk.
Pracami nad wprowadzeniem nowej wersji strony kierował od strony technologicznej Marcin Kowalczyk, od strony redakcyjnej - zastępca redaktora naczelnego „Rz” Bartosz Węglarczyk przy współpracy z dyrektor marketingu GBC Anetą Rumniak.
W pierwszej odsłonie nowej strony nie ma reklam, ale później pojawią się nowe formaty reklamowe.
(MAL, 13.11.2014)
