Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 04, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizja Puls ukarana za autopromocję

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na Telewizję Puls 15 tys. zł kary za przekroczenie ustawowego limitu 12 minut reklam na godzinę. Regulator uznał bowiem za autopromocję komunikaty TV Puls o własnych pozycjach programowych.

KRRiT skontrolowała program emitowany w TV Puls 21 lutego br. w godz. 8-10 i 18-20. W każdej z czterech godzin stacja przekroczyła dozwolony limit 12 minut reklam. Przekroczenie wyniosło od 1 minuty do 1 minuty i 50 sekund. W każdym przypadku było spowodowane emisją materiałów, które KRRiT uznała za autopromocję (zgodnie z ustawą rtv autopromocja jest reklamą). Rano były to np. materiały filmowe (skróty programów) i czytane przez lektora słowa: „Za chwilę w Junior TV wasi ulubieńcy, czyli Flinstonowie” czy „Nikt się nie oprze Pingwinom z Madagaskaru”, a wieczorem: „Oglądaj filmy non stop” i „Poczujesz emocje, których szukasz”. Regulator zakwalifikował to jako autopromocję ze względu na „nacechowanie emocjonalne” i perswazyjny charakter wypowiedzi. – Bez tych cech informacje o kolejnych pozycjach programowych byłyby ogłoszeniem nadawcy i nie wchodziłyby do limitu reklamowego – mówi Katarzyna Twardowska, rzecznik prasowy KRRiT.

Telewizja Puls nie komentuje sprawy. W trakcie prowadzonego przez KRRiT postępowania nadawca wyjaśniał, że nie emitował autopromocji, lecz ogłoszenia, do których „w celu stworzenia bardziej atrakcyjnej dla widzów formy” dodał „elementy opisowe” i że, jego zdaniem, określenia w rodzaju „ulubieni bohaterowie” nie zmieniają „charakteru przekazu”.

Górna granica kary za przekroczenie limitu reklamowego to połowa rocznej opłaty, jaką nadawca płaci za dysponowanie częstotliwością (w przypadku TV Puls w br. opłata ta wynosi 987,76 tys. zł). W omawianym przypadku regulator wymierzył jednak karę znacznie niższą – 15 tys., bo wziął pod uwagę m.in. fakt, że w latach 2004-2014 nadawca nie był dotychczas karany finansowo oraz że zapewnił KRRiT o „wydaniu pracownikom wytycznych” mających wyeliminować „przekazy, które mogą mieć charakter sporny”.

(RUT, 04.11.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.