"Dziennik Zachodni" oferuje w Internecie coraz lepsze materiały multimedialne
Młodzi dziennikarze "Dziennika Zachodniego" (Polskapresse) coraz śmielej poczynają sobie z reportażem interaktywnym. Redakcja do tworzenia go wykorzystuje narzędzie edytorskie Creativist.
Reportaż interaktywny o zespole muzycznym Kruk stworzony przez zespół dziennikarzy "Dziennika Zachodniego" służy już platformie Creativist jako wzór pokazujący szerokie możliwości edytorskie tego narzędzia. Reportaż łączy tekst, galerie zdjęć, dźwięki i filmy wideo przygotowane przez młodych dziennikarzy "Dziennika Zachodniego" Katarzynę Kapustę oraz Karola Gruszkę.
- Z narzędzia tego korzystamy od początku roku. Wybrałem je, bo oferuje różne warianty tworzenia multimedialnego reportażu, dzięki czemu nie są one do siebie podobne. Czytelnik może poruszać się po nich intuicyjnie, sam odsłania interesujące go treści. Wybiera, czy chce słuchać, oglądać, czy czytać - mówi Gruszka. Dodaje, że zaletą Creativista jest też to, że stworzony w nim materiał łatwo implementuje się do serwisu wydawcy. Praca na stworzeniem jednego multimedialnego reportażu zajmuje dziennikarzom 2-3 dni (nie licząc gromadzenia materiałów). Opublikowali oni już m.in. raport historyczny o alianckiej inwazji w Normandii ("Normandia 1944"), historię Nikiszowca ("Na Nikiszu"), opowieść o grawerze broni ("Zawód grawer"). W planach jest materiał o profesorze Zbigniewie Relidze i historia I wojny światowej, nad którą pracuje miłośnik historii, wydawca serwisu Dziennikzachodni.pl Tomasz Borówka, który na Twitterze prowadzi profil Wielka Wojna LIVE.
(GK, 29.10.2014)
