“NYT” i Springer wspierają ekspansję Blendle, który działa jak iTunes dla gazet
![](/images/contents/photo_37405_1456633946_big.jpg)
Na stronie głównej Blendle prezentowane są nagłówki tekstów z różnych holenderskich gazet i czasopism
Wydawcy dzienników “The New York Times” i “Bild” zainwestowali w firmę Blendle, holenderskiego operatora systemu, który umożliwia czytelnikom wygodne kupowanie pojedynczych tekstów z różnych tytułów.
Holenderski start-up poinformował, że grupa wydawnicza New York Times Co. i koncern medialny Axel Springer dofinansowały go kwotą 3 mln euro. Fundusze te przeznaczone zostaną na międzynarodową ekspansję systemu Blendle. Jego twórcy, Alexander Klöpping i Marten Blankesteijn, zapowiadają poszerzenie zasięgu Blendle o europejskie kraje. Obecnie z wprowadzonego w kwietniu br. systemu paywalla korzystają czołowe holenderskie grupy wydawnicze, m.in. Persgroep, NRC Handelsblad i wydawca gazety gospodarczej "Het Financieele Dagblad". Obecnie ma on ponad 130 tys. użytkowników. Każdy z nich może codziennie przeglądać najnowsze wydania gazet i czasopism, a płaci tylko za teksty, w które kliknął. Wysokość opłat ustalana jest przez wydawców i wynosi od 10 do 80 eurocentów.
W listopadowym wydaniu "Press" opublikujemy obszerny tekst o Blendle, który nazywany jest iTunesem dla gazet i czasopism.
(LL, 28.10.2014)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)