Co drugi telewidz oglądał w sobotę mecz Polska - Niemcy

(fot. Archiwum/Press)
Średnio 7,39 mln widzów oglądało w Polsacie i Polsat Sport mecz Polska - Niemcy w ramach eliminacji do piłkarskiego Euro 2016.
Zwycięstwo polskich piłkarzy (2:0) w sobotę 11 października (od godz. 20.45) było najchętniej oglądaną pozycją w telewizji w minionym tygodniu. Dla porównania serial ”M jak miłość” we wtorek zgromadził 6,65 mln widzów.
W Polsacie spotkanie Polska - Niemcy zgromadziło 6,39 mln widzów (41,59 proc. udziału w rynku), a w Polsat Sport dodatkowo 998 tys. widzów (6,5 proc.). Pokazując mecz, stacje osiągnęły łącznie 48,09 proc. udziału w rynku, co oznacza, że niemal co druga osoba oglądająca wówczas telewizję wybrała transmisję spotkania. W tym czasie udział TVN (”Mam talent” i film ”Sherlock Holmes”) wyniósł 11,04 proc., TVP 2 (”The voice of Poland” i film ”Nie lubię poniedziałku”) – 7,55 proc., a TVP 1 (”Komisarz Alex” i ”Wrogowie publiczni”) – 7,05 proc. W grupie komercyjnej Polsat miał 44,59 proc. udziału, a razem z Polsat Sport 51,27 proc. (TVN – 12,54 proc., TVP 2 – 7,16 proc., TVP 1 – 4,19 proc.).
W Niemczech transmisję ze Stadionu Narodowego oglądało ponad 10 mln widzów.
TVP przygotowała po meczu specjalne wydanie programu ”4-4-2”, które dostępne było nie tylko na antenie TVP Sport, ale również w Internecie – w serwisach Sport.wp.pl i Sport.tvp.pl. Materiały wideo z pomeczowego magazynu odnotowały ponad 300 tys. odsłon. Samo studio oglądało na żywo ponad 50 tys. internautów. Z kolei w TVP Sport magazyn zgromadził 143 tys. widzów (1,34 proc. udziału w rynku). Kolejne wydanie ”4-4-2” zostanie nadane po dzisiejszym meczu Polska - Szkocja.
Kanały Polsatu pokazują także inne spotkania eliminacyjne do Euro 2016. Największą widownię (oprócz spotkań Polski) zgromadził dotychczas pojedynek Szkocja – Gruzja. W sobotę 11 października (od godz. 18) w Polsat Sport News oglądało ten mecz 270 tys. widzów (2,35 proc. udziału w rynku).
Pierwszy mecz Polaków w eliminacjach do Euro 2016 (z Gibraltarem, 7 września 2014) w Polsacie i Polsat Sport przyciągnął do telewizorów 2,84 mln widzów. Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 14.10.2014)
