Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Październik 09, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Fronda wyda książkę Piotra Nisztora o Janie Kulczyku

7 października Fronda wydała książkę Piotra Nisztora o aferze taśmowej

Piotr Nisztor, współpracownik tygodnika „Wprost” (AWR Wprost) i Cezary Bielakowski, dziennikarz tego tygodnika, podpisali umowę z Wydawnictwem Fronda na napisanie biografii biznesmena Jana Kulczyka. Książka ukaże się w drugiej połowie 2015 roku.

- Myślę, że wydanie tej książki utnie spekulacje, że miałem zamiar sprzedać prawa autorskie do niej Janowi Kulczykowi. Od początku chciałem, żeby się ukazała – mówi Piotr Nisztor.
W lipcu br. tygodnik „Wprost” zamieścił zapis rozmowy, którą  Piotr Nisztor i Jan Piński przeprowadzili trzy lata temu z Romanem Giertychem – adwokatem i byłym wicepremierem. Nagrana przez Nisztota rozmowa dotyczyła sprzedaży praw do książki o Janie Kulczyku, którą przygotowywał Nisztor (wówczas pracował w "Rzeczpospolitej"). Dziennikarz nie wyjaśnił dlaczego zdecydował się upublicznić tę rozmowę dopiero po trzech latach.
Według „Wprost” Roman Giertych chciał stworzyć grupę, która wymuszałaby pieniądze od najbogatszych Polków, w tym m. in. Jana Kulczyka. Giertych  zapewnia, że blefował, bo występował w imieniu anonimowego klienta i chciał wysondować, za ile Nisztor jest gotów sprzedać książkę. "Zaproponowałem Nisztorowi 400 tys. zł za kupno praw autorskich na spółkę, która nie istniała. Klient chciał, bym zaproponował kwotę, a potem miałem zerwać negocjacje" - tłumaczył się Giertych w "Gazecie Wyborczej".
Roman Giertych próbował uciszyć media w swojej sprawie.
Jan Piński (obecnie naczelny miesięcznika "Uważam Rze", a w 2011 roku - "Wręcz Przeciwnie") twierdził, że pomagał Nisztorowi napisać tę książkę. Jego zdaniem Nisztor wynegocjował za nią 450 tys. zł. Dziennikarz temu jednak zaprzecza. Na łamach „Wprost” wyjaśniał, że odrzucił propozycję sprzedaży praw do biografii Kulczyka. Giertych pozwał tygodnik „Wprost” za  naruszenie dóbr osobistych. Domaga się od redakcji przeprosin i 500 tys. zł zadośćuczynienia.
Michał Jeżewski prezes Wydawnictwa Fronda zastrzega, że książka nie będzie atakiem na Jana Kulczyka. -  Uzgodniliśmy, że autorzy dołożą wszelkich starań by dotrzeć do Jana Kulczyka i jego bliskich. Najbogatszy Polak zasługuje na biografię – mówi Jeżewski. (MW)

(MW, 09.10.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.