Luksusowy magazyn dla gejów liczy na rozwój rynku LGBT

Magazyn "Pride".
30 września w salonach prasowych pojawi się pierwszy numer kwartalnika "Pride", adresowanego głównie do gejów.
Magazyn "Pride" założyli Bartek Lachowski i Sebastian Wasiński, którzy prowadzą agencję organizującą m.in. pokazy mody Orchidea Group. Ich spółka wydawnicza nazywa się Pride Media i oprócz magazynu prowadzi też serwis internetowy Pridemag.pl. - Nasza grupa docelowa nie chce być zamykana w getcie, dlatego nie ustawiamy się w konfrontacji do środowisk, które walczą z homoseksualistami. Podtytuł "Magazyn Świadomych Mężczyzn" oznacza, że chcemy, aby po nasze pismo sięgali nie tylko geje - mówi Bartek Lachowski, dyrektor zarządzający Pride Media.
- Na przykład w pierwszym numerze zajmiemy się oszacowaniem wymiernych strat gospodarczych, jakie przynosi społeczeństwu homofobia - dodaje redaktor naczelny Sebastian Wasiński.
Dyrektorem artystycznym magazynu jest Agnieszka Bilska, a dyrektorem wydawniczym Marzena Reinert, która przez osiem lat pracowała w Edipresse Polska - m.in. jako dyrektor komunikacji i PR, obecnie prowadzi agencję konsultingową Think Progress.
Pierwszy numer "Pride" ukaże się 30 września br. Będzie miał 220 stron w formacie 205 na 220 mm i na uszlachetnionym papierze 300 g. Wydawca podaje, że jego nakład to 30 tys. egz. Będzie dystrybuowany w salonach prasowych sieci: Empik, Inmedio, Relay i w prenumeracie elektronicznej. Cena: 24,90 zł.
W cenniku reklamowym magazynu cała prawa strona kosztuje 15 tys. zł. - Pierwszy numer spełnił nasze założenia pod względem wpływów reklamowych. Mamy już kilka zleceń od klientów na następne wydanie, który ukaże się w grudniu - mówi Lachowski.
Pierwsze wydanie magazynu będzie promowane w Internecie, poprze kampanie celowane do środowisk LGBT.











(GK, 29.09.2014)
