Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Wrzesień 12, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tymochowicz wyemigrował z Polski, ale już wraca na szkolenie

Piotr Tymochowicz powróci do Polski, by poprowadzić konferencję "Rewolucja w komunikacji i mentalności biznesowej"

Piotr Tymochowicz, "rozczarowany Polską", ogłosił, że emigruje na Florydę, ale powróci, by 8 października na płatnej konferencji "udostępnić tajniki autorskiej teorii wywierania wpływu – do tej pory znane tylko wybranym". Zdaniem specjalistów buduje sobie kiepski PR.

Na początku sierpnia Piotr Tymochowicz, specjalista od marketingu politycznego, który pomagał tworzyć wizerunek m.in. Andrzeja Leppera, Mariana Krzaklewskiego i Janusza Palikota, napisał na Facebooku, że rozczarowany Polską, wyjeżdża. Jednak dodał: "nie rozstaję się ze swoimi przyjaciółmi, swoimi projektami, marzeniami i przedsięwzięciami, które przecież razem będziemy realizować na całym świecie, również w części w Polsce, za waszą głównie sprawą".

Teraz, również na Facebooku, zapowiedział: "W Warszawie ląduję 18 września i pozostanę do połowy października. Będę miał dość pracowity czas, bo prawie codziennie wykłady dla firm lub spotkania w mojej polskiej nowej firmie Timoore & Partners oraz z kandydatami na wybory samorządowe".

8 października Tymochowicz poprowadzi konferencję pt. "Rewolucja w komunikacji i mentalności biznesowej". W programie m.in.: "Moc charyzmatycznego Stylu Bycia. Nowe Metody i Trendy Simplifier Volountiers", "Wybrane taktyki manipulacyjne o wysokiej skuteczności oddziaływania. Sprawność w taktach biznesowy. Downshifters".

"Wypowie się również na temat wszechobecnej w naszych czasach manipulacji, jej znaczenia oraz metod bronienia się przed nią" - czytamy w ofercie promującej konferencję, którą wysłano mailem do naszej redakcji. Uczestnictwo w spotkaniu z Tymochowiczem kosztuje od 624 do 874 zł, w zależności od terminu kupna biletu.

– Jak za poznanie trendów w mentalności biznesowej, to naprawdę niedrogo. Myślę, że to jest bardzo dobra oferta – ironizuje Szymon Sikorski, prezes agencji Publicon. I dodaje: – O takim produkcie, jak mentalność biznesu jeszcze nigdy nie słyszałem.

– To nie jest dobry PR. Tymochowicz w Warszawie od lat tracił rynek – uważa Marek Wróbel, prezes agencji Neuron PR.

Szymon Sikorski zaznacza jednak, że działania Tymochowicza są spójne z tym, co robił do tej pory. - Tymochowicz miał klientelę, nie wątpię, że się dorobił. Ale jego metodologia i opowieści wywoływały śmiech. To była jedna wielka hochsztaplerka – podsumowuje Sikorski.

Jednak specjaliści nie wykluczają, że sala Tymochowicza może wypełnić się po brzegi. Kilka miesięcy temu agencja Publicon uruchomiła projekt z Dickiem Dobrowolskim, który rzekomo doradzał politykom. W rolę głównego bohatera kampanii, jak się później okazało - społecznej, wcielił się Liroy. Ku zdumieniu twórców projektu, który miał zachęcać do przekazania 1 proc. podatku Instytutowi Spraw Obywatelskich (ISO), wiele osób (np. wójtów), chciało skorzystać z pomocy Dicka, choć ten przekonywał, m.in., że pomoże osiągnąć "media success, nawet jeśli masz totalnie pusty łeb".

– Skoro ludzie złapali się na Dicka, to tym bardziej dadzą się złapać na Tymochowicza. Małych i średnich przedsiębiorstw, do których głównie kierowana jest konferencja, mamy w Polsce 3 mln. To są ludzie o różnej budowie psychologicznej. Wiele osób wierzy, że jak ktoś pojawia się w telewizji, to nie może się mylić – podkreśla Sikorski.

Z Piotrem Tymochowiczem nie udało nam się skontaktować, jego współpracownik Andrzej Przedworski tłumaczy:– Metody Piotra od 30 lat są wyśmiewane przez tzw. ekspertów PR. Natomiast bronią się same. Wszyscy się śmiali, kiedy Stan Tymiński miał przejść do drugiej tury wyborów. Nikt nie wierzył, że to jest możliwe, a jednak się udało. Wszyscy się śmiali, kiedy Andrzej Lepper miał wejść do parlamentu, a jednak się udało – został wicepremierem. Tzw. eksperci od lat śmieją się z metod Piotra, ale jedno trzeba im przyznać – od lat są skuteczne – mówi Andrzej Przedworski. Dodaje, że nowa agencja Timoore Tymochowicz & Partners będzie realizowała projekty m.in. na rynkach: polskim, amerykańskim, niemieckim i szwajcarskim.

(DR, 12.09.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.