Aflofarm za kilka dni ruszy z przetargiem mediowym

Firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska w najbliższych dniach rozpocznie procedury przetargowe związane z obsługą mediową - wynika z naszych informacji. Dział marketingu firmy przygotowuje dokumentację przetargową i listę domów mediowych, które zaprosi do rozmów.
Po przetargu z jesieni ub.r. Aflofarm pracuje z Mindshare Polska. Ten dom mediowy dla pabianickiej spółki planuje, kupuje i optymalizuje przede wszystkim telewizyjne kampanie reklamowe. Pozostałe media dział marketingu planuje i kupuje we własnym zakresie - zajmuje się tym dział media buyingu, w którym pracują Bartosz Grodzicki (Internet) i Monika Pacholczyk (prasa, radio, reklama zewnętrzna, ambient).
Aflofarm każdego roku jesienią przegląda oferty domów mediowych, by przede wszystkim porównać koszty zakupu czasu reklamowego w telewizjach. Przedstawiciele spółki nie odpowiedzieli na nasze pytania dotyczące szczegółów rozpoczynanego przetargu.
Aflofarm jest największym reklamodawcą w polskich mediach. Według danych cennikowych Kantar Media w tym roku wydał już 728,3 mln zł. Było to 36,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Najwięcej inwestuje w reklamę telewizyjną (w samym sierpniu br. cennikowo zostawił w tym medium 104,6 mln zł - wg Nielsen Audience Measurement). Z informacji, do których dotarł "Presserwis", wynika, że Aflofarm najwięcej wydaje na reklamę w stacjach tv obsługiwanych przez TVN Media. 35 proc. wszystkich GRP ta spółka kupiła ostatnio w kanałach Premium TV i 15 proc. w TVN. W stacjach Telewizji Polskiej było to łącznie 25 proc. GRP (18 proc. w TVP 1 i TVP 2 oraz 7 proc. w kanałach tematycznych publicznego nadawcy). W Polsacie zaś - 5 proc. GRP.
Z danych instytutu IMS Health wynika, że Aflofarm jest liderem wśród leków OTC (tych sprzedawanych bez recepty) na rynku aptecznym. W ciągu roku sprzedaż w ujęciu wartościowym tej firmy w kategorii OTC wyniosła 254,3 mln zł (15,9 proc. więcej, niż rok wcześniej; dane za okres lipiec 2013 - czerwiec 2014). Firma miała wyższą dynamikę sprzedaży niż cały rynek - ten wzrósł wg IMS o 1,7 proc., do 3,56 mld zł.
Aflofarm jest właścicielem takich marek, jak Herbapect, Rutinacea, Belissa, Opokan, Apetizer, Asystor Slim, Braveran. Obecnie firma wspiera kampanią tv m.in. markę Neosine, która od niedawna dostępna jest bez recepty. Trwa też kampania preparatu Hydrominum.
(BG, 10.09.2014)
