Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 25, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Niesmaczne billboardy Intermarché promują "smaczny obowiązek" jedzenia jabłek

Plakaty sieci Intermarché to niepotrzebne granie na narodowych symbolach (fot. materiały prasowe)

"Jedz jabłka. Obowiązek patriotyczny jeszcze nigdy nie był tak smaczny" - brzmi hasło kampanii sieci sklepów Intermarché. Zdaniem strategów promocja sieci sklepów nawiązująca do tradycji "Solidarności" jest jednak niesmaczna. 

Kampania sieci Intermarché odwołuje się do zainicjowanej przez "Puls Biznesu" akcji nawołującej do jedzenia polskich jabłek. Layout na billboardach przypomina plakaty NSZZ "Solidarność" z 1989 roku. W czerwony kontur jabłka wkomponowano flagę Polski. - Sieć Intermarché włącza się w inicjatywę wspierania polskich sadowników i przedsiębiorców rolnych, którzy są dla nas ważnymi partnerami biznesowymi - tłumaczy Bartłomiej Tarłowski, PR manager Grupy Muszkieterów. - Opatrzyliśmy to hasło odpowiednią symboliką oraz sprowadziliśmy do obowiązku patriotycznego, który jeszcze nigdy nie był tak smaczny - dodaje zupełnie poważnie. 
Ogólnopolska kampania billboardowa prowadzona jest od 21 sierpnia w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Trójmieście i aglomeracji śląskiej. Projekt plakatu przygotowała agencja Opus B, za kampanię outdooru odpowiada AMS. Firma dziś ma pokazać kolejną odsłonę kampanii.
Marcin Kalkhoff, partner w BrandAuditors, pochwala samą promocję jabłek, lecz jego zdaniem sposób kreacji kampanii za bardzo nawiązuje do "Solidarności". - Ta reklama jest kuriozalna, poszli o krok za daleko. Dziś jabłko kojarzy się z Ukrainą, z zachowaniem Rosji, Putinem – mówi Kalkhoff. Podobnego zdania jest Bartłomiej Brach, strateg w butiku kreatywnym One Eleven, który zauważa, że w ten sposób market chce wykorzystać obywatelskie zaangażowanie do podniesienia sprzedaży, co wcale nie buduje marki. Każe raczej wątpić w jej uczciwość. - Tym bardziej, kiedy francuska sieć handlowa próbuje do swoich działań dodatkowo mieszać "Solidarność" i jej dziedzictwo – podsumowuje Brach.  

(DR, 25.08.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.