Ponad 32 mln zł za jesienne ramówki kanałów TV Puls i Puls 2
Telewizja Puls przeznaczy w tym roku ponad 40 mln zł na ramówkę TV Puls i ponad 24 mln zł na ramówkę kanału Puls 2. Połowa tej kwoty przypadnie na pozycje emitowane jesienią.
W najbliższym sezonie w TV Puls zadebiutują m.in. zagraniczne seriale: „Hannibal”, „Camelot”, „American Horror Story” i „Intelligence”. W wieczornym paśmie serialowym pojawi się też druga edycja serialu „Wikingowie”. Mocną pozycją programową w ciągu dnia ma być nowa hiszpańska telenowela „Sekret”. W ramówce stacji znajdą się też premierowe seriale dokumentalne „Doktorzy” i „Ocalić życie” oraz własna produkcja nadawcy – „Niesamowite historie”. Własną produkcją będzie też weekendowy „Rodzinny ogród”. - Mieliśmy większe plany, jeśli chodzi o własne produkcje, ale na rynku brakuje wyróżniających się propozycji programów, które można emitować w ciągu dnia – mówi Dariusz Dąbski, prezes i właściciel Telewizji Puls. - Chcielibyśmy mieć coś oryginalnego, a nie robić to samo co Polsat i TVN, tylko taniej – dodaje.
Zapowiadany wcześniej polski sitcom TV Puls wprowadzi do ramówki prawdopodobnie wiosną 2015 roku. Stacja nie rezygnuje też z planów uruchomienia własnego programu publicystycznego. - Musimy jeszcze nad nim popracować. To nie powinna być publicystyczna nuda, lecz wyrazisty program pozostający blisko ludzi – wyjaśnia Dariusz Dąbski.
Jesienią TV Puls pokaże ponadto nowe odcinki programu „Wojciech Cejrowski. Boso”.
Natomiast w ramówce kanału Puls 2 pojawią się nowe seriale animowane (m.in. „Mega Spider-Man”). Stacja zwiększy też liczbę cykli dokumentalnych, wprowadzając m.in. cykl „Wojny magazynowe: Kanada” (program podobny do „Wojen magazynowych” emitowanych w TTV). Puls 2 utrzyma codzienne pasmo Junior TV w godz. 7-19 (w weekendy 7.30-12), choć nadawca zastrzega, że stacja nie jest kanałem dziecięcym, lecz uniwersalnym z ofertą programową skierowaną szczególnie do dzieci i kobiet. Jesienią Puls 2 pokaże też seriale „Arrow” i „Spartakus”, nadawane wcześniej w TV Puls. - Nasz program to czysta rozrywka – podsumowuje prezes Telewizji Puls.
Dariusz Dąbski zapewnia, że spółka zwiększa przychody proporcjonalnie do wzrostu udziału w rynku. Nadawca podtrzymuje deklarację osiągnięcia na koniec sezonu udziału w rynku zbliżonego do 7 proc., z czego na TV Puls ma przypaść 5 proc., a na Puls 2 – 2 proc. (w grupie komercyjnej 16-49, od której zależą wpływy z reklam). Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w pierwszym półroczu br. obie stacje miały w tej grupie 4,92 proc. udziału (indywidualnie odpowiednio: 3,49 i 1,43 proc.), a w analogicznym okresie ub.r.: 3,91 proc. (3,16 i 0,75 proc.). Nadawca kanałów TV Puls i Puls 2 uruchomił też internetowy serwis wideo na żądanie PlayPuls. Serwis wystartował, oferując dostęp do kilkuset odcinków programów emitowanych wcześniej w kanałach nadawcy. Po starcie jesiennej ramówki zostanie wzbogacony m.in. o seriale „Hannibal”, „Spartakus” i „The Walking Dead”. Materiały w nim można oglądać bezpłatnie. Zależnie od zakupionych przez nadawcę praw niektóre programy będą w serwisie na stałe, inne będą dostępne w modelu catch-up, czyli tylko przez jakiś czas po emisji w telewizji. Na razie przy materiałach wideo nie ma reklam – pojawią się dopiero w przyszłym roku.
Za ok. dwa lata Telewizja Puls chce uruchomić w sieci odrębny serwis VoD z animacjami dla dzieci. Obecnie kreskówki są dostępne w PlayPuls.
(RUT, 07.08.2014)










