Polskie Radio w Internecie włączy się do akcji "70 sekund ciszy”
(fot. Archiwum)
Do akcji, w ramach której media elektroniczne chcą uczcić 70. rocznicę wybuchu powstania warszawskiego 70 sekundami ciszy, włączył się pierwszy nadawca publiczny. Polskie Radio zdecydowało, że zaangażuje się w nią w Internecie.
1 sierpnia o godz. 17 plansza z grafiką przedstawiającą powstańców na 70 sekund zastąpi treści serwisu internetowego Polskieradio.pl. Niewykluczone, że 70-sekundową ciszę nada też Program IV (decyzja zapadnie w tym tygodniu). - Natomiast Jedynka, Dwójka i Trójka mają swoje tradycyjne sposoby obchodzenia rocznicy wybuchu powstania (m.in. transmisję rozbrzmiewających w Warszawie syren) – mówi Radosław Kazimierski, rzecznik prasowy Polskiego Radia.
Poza rozgłośnią uczestnikami organizowanej przez agencję Ogilvy & Mather akcji upamiętniającej powstanie warszawskie są wyłącznie media komercyjne. Jak informowaliśmy, 70 sekund ciszy wyemituje w piątek Polsat, akcją zainteresowany jest też TVN. Po naszej pierwszej publikacji na ten temat przyłączyły się też kanały A+E Networks Poland: History, History HD oraz CI Polsat. - Kampania zachwyciła nas swoim prostym, ale bardzo mocnym przekazem i tym, w jaki sposób media w Polsce mogą połączyć się wokół tej rocznicy – stwierdza Tomasz Wysocki, PR manager A+E Networks Poland.
Telewizja publiczna odmówiła udziału w akcji, obawiając się utraty widzów i tłumacząc, że jest za późno na zmianę ramówki.
W eterze 70 sekund ciszy będą nadawać rozgłośnie Grupy RMF i Grupy Radiowej Agory. W Internecie przyłączyły się portale Onet.pl, Wp.pl oraz Gazeta.pl.
(RUT, 29.07.2014)