Witryna www.plus.pl po zmianach prezentuje się nowocześnie, świeżo i bez zbędnych fajerwerków
Marcin Piwnicki
Nowa strona sieci komórkowej Plus zdecydowanie jest na plus! Poza designem przepracowano również strukturę serwisu www.plus.pl.
Uproszczono skomplikowane dwupoziomowe menu i rozgraniczono na wyższym poziomie klientów idywidualnych i biznesowaych, co okazało się być bardzo dobrym pomysłem.
Zmianie uległa również tzw. karuzela produktów promowanych. Choć animacje mogły by być lepiej zsynchronizowane i dopracowane, to i tak jest nieźle. Można próbować doszukiwać się tu jednak analogii do rozwiązań jednego z największych konkurentów. Sekcja pod karuzelą została poświęcona internetowi LTE i nie powinno to nikogo dziwić ponieważ jest to największy atut Plusa.
By móc jednak rzetelnie wypowiedzieć się o nowej stronie postawiłem sobie za cel znalezienie na niej odpowiedzi na pytanie, które kiedyś mnie dotyczyło i w dalszym ciągu jest poruszane na forach. Nie pomógł w tym brak wyszukiwarki na stronie. Łatwo nie było, ale w końcu udało mi się dotrzeć do odpowiedzi. Niestety strona z odpowiedzią wyświetliła się w starej szacie graficznej serwisu.
Minusem jest też brak ułatwień na www.plus.pl dla osób niedowidzących np. zwiększenia kontrastu, czy wielkości czcionek.
Reasumując: strona prezentuje się nowocześnie, świeżo i bez zbędnych fajerwerków, choć wymaga dopracowania w szczegółach. Niewątpliwie największą zaletą jest prawidłowe jej wyświetlanie na urządzeniach mobilnych. Choć RWD jest już dziś standardem to niestety bardzo często nie jest standardem prawidłowe jego wykonanie.
(28.07.2014)