PepsiCo rezygnuje ze sponsorowania stadionu Legii Warszawa

Koncern PepsiCo z końcem br. przestanie być sponsorem stadionu klubu piłkarskiego Legia Warszawa.
Obecnie obowiązujący kontrakt sponsorski firma PepsiCo podpisała z Legią Warszawa w 2011 roku. Na jego mocy stadion stołecznego klubu posługuje się nazwą Pepsi Arena, a marka napoju Gatorade jest oficjalnym napojem Legii Warszawa.
Umowa ta obowiązuje do sierpnia br. Wczoraj przedstawiciele koncernu i Legii poinformowali, że będą kontynuować współpracę, jednak na nowych zasadach. Stadion Legii będzie posługiwać się nazwą Pepsi Arena tylko do końca br., a marka Gatorade przez trzy kolejne lata będzie oficjalnym sponsorem Akademii Piłkarskiej Legii Warszawa. W zamian za to koncern będzie mógł sprzedawać swoje napoje na stadionie klubu.
"Przyglądając się korzyściom biznesowym z naszej współpracy z Legią widzimy, że w nowym etapie współpracy dzięki bezpośredniemu dotarciu do kibiców i konsumentów możemy zyskać więcej zarówno w kategoriach sprzedaży, jak i budowania wizerunku, niż poprzez skupienie się na działaniu czysto wizerunkowym, jakim jest sponsoring tytularny stadionu" - powiedziała cytowana w informacji prasowej Małgorzata Skonieczna, dyrektor ds. komunikacji zewnętrznej w PepsiCo.
Przedstawiciele PepsiCo i Legii nie ujawnili wartości nowego kontraktu sponsorskiego. Jak podawały media, dotychczas PepsiCo płaciło Legii za każdy rok umowy sponsorskiej 6 mln zł.
(BG, 17.07.2014)
