Grupa IQS przejmuje Interaktywny Instytut Badań Rynkowych
Gemius SA sprzedał Grupie IQS 100 proc. udziałów w Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych. Transakcja zostanie sfinalizowana 31 sierpnia, jej kwota ma wynieść maksymalnie 1,3 mln zł.
Interaktywny Instytut Badań Rynkowych jest wiodącym dostawcą badań online w Polsce. Posiada jeden z największych internetowych paneli badawczych. "Wieloletnie doświadczenie Grupy IQS w kluczowych dla rynku badaniach marketingowych w połączeniu z kompetencjami Instytutu w obszarze on-line pozwoli nie tylko na wzmocnienie naszej pozycji badawczej, ale także da nam wyraźną przewagę na dynamicznie rozwijającym się rynku badań internetowych na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych" - informuje w komunikacie prasowym Alina Lempa, prezes Grupy IQS.
Po transakcji Grupa IQS staje się liderem wśród polskich podmiotów badawczych wg liczby przebadanych osób (wg rankingu PTBRiO w 2013 roku miała ich ok. 513 tys.). Będzie również w czołówce polskiego rynku badań online. IIBR od ponad trzech lat zajmuje bowiem pierwsze miejsce w rankingu firm badawczych ze względu na liczbę badanych osób metodą wywiadów przez Internet (CAWI). Z usług Instytutu korzystały do tej pory m.in. Frito Lay Poland, Unilever, Grupa Allegro, NC+, Grupa RMF, Avon Cosmetics, Kompania Piwowarska. Instytut specjalizuje się w badaniach komunikacji reklamowej. Funkcję prezesa IIBR obejmie Alina Lempa. Członkami zarządu zostaną Matt Wójcik z Grupy IQS i Jan Kunkowski z IIBR.
Jak tłumaczy w rozmowie z "Presserwisem" Piotr Ejdys, prezes Gemiusa, firma specjalizuje się w pomiarze rynku internetowego, a IIBR w badaniach marketingowych online. Obie firmy mają od dawna odrębne struktury organizacyjne. - Transakcja nie ma wpływu na sytuację firmy Gemius. Jest jedynie wyrazem realizowanej strategii - twierdzi Ejdys. - Sprzedaż Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych oznacza dla Gemiusa koncentrację w obszarze analityki internetowej i rozwinięcie usług consultingowych. Z kolei Instytut dzięki sprzedaży zyska strategicznego partnera w rozwoju - dodaje Ejdys.
(BG, 16.07.2014)
