Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 14, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Vox FM na częstotliwościach Eski Rock ma niemal dwa razy większą słuchalność

Radio Zet w drugim kwartale br. zwiększyło słuchalność, podczas gdy RMF FM i Program I Polskiego Radia zanotowały spadki. Radio Vox FM ma prawie dwa razy lepsze wyniki niż Eska Rock, która nadawała wcześniej na tych częstotliwościach.

RMF FM, w porównaniu z drugim kwartałem ub.r., zmniejszył udział w czasie słuchania z 26,1 proc. do 24,5 proc. Słuchalność Radia Zet zwiększyła się z 15,4 proc. do 15,9 proc. W tym czasie trwała kampania reklamowa Zetki w telewizji, prasie i Internecie.
Natomiast Program I Polskiego Radia zanotował swój najsłabszy wynik w historii badań Radio Track – 9,2 proc. (rok do roku spadek z 10,1 proc.). ”Radiowa Jedynka pracuje na zasięg, a nie na udział w czasie słuchania” – mówił przed miesiącem Kamil Dąbrowa, dyrektor radiowej Jedynki, kiedy w fali marzec-maj br. słuchalność anteny po raz pierwszy spadła poniżej 10 proc. – do 9,7 proc. Wówczas zasięg dzienny rok do roku utrzymał się na tym samym poziomie 10,5 proc. W drugim kwartale br. spadł on do najniższego poziomu - 9,9 proc. (z 10,8 proc. w drugim kwartale ub.r.) 
Nieznacznie udział zwiększył Program III Polskiego Radia (z 7,4 proc. do 7,5 proc.).

http://chart.googleapis.com/chart?chxl=0:|0%25|10%25|20%25|30%25|1:|RMF+FM|Radio+Zet|Program+I|Program+III|Radio+Maryja|Program+II|Program+IV|2:|Dane:+badanie+Radio+Track,+Millward+Brown&chxp=1,1,2,3,4,5,6,7|2,22&chxr=0,0,4000000|1,0.5,7.5|2,0,50&chxs=0,000000,11.5,0,lt,676767|1,000000,11.5,0,l,676767|2,000000,10.5,0,l,676767&chxt=y,x,x&chbh=38,0,13&chs=680x320&cht=bvg&chco=3366CC,4B852C&chds=0,30,0,30&chd=t:26.1,15.4,10.1,7.4,2.3,0.5,0.6|24.5,15.9,9.2,7.5,2.1,0.5,0.4&chdl=kwiecie%C5%84+-+czerwiec+2013|kwiecie%C5%84+-+czerwiec+2014&chdlp=t&chma=40,5,30,40&chm=N,000000,0,0:7,13,1|N,000000,1,0:7,13,1&chtt=S%C5%82uchalno%C5%9B%C4%87+og%C3%B3lnopolskich+stacji+radiowych+%28w+proc.%29&chts=000000,13.5

Wśród sieci radiowych wyniki w drugim kwartale br. poprawiły Audytorium 17 (z 5 proc. do 5,1 proc.), Złote Przeboje (z 3,4 proc. do 3,8 proc.), Antyradio (z 0,5 proc. do 0,6 proc.) oraz Rock Radio (z 0,4 proc. do 0,5 proc.), które przed rokiem jako Radio Roxy nadawało muzykę alternatywną. Pod koniec maja br. ruszyła pierwsza kampania reklamowa Rock Radia.
Spadek zanotowało m.in. Radio Plus (z 2,4 proc. do 2,2 proc.). Sieć w kwietniu ub.r. zaczęła grać muzykę disco, w tym disco polo, ale wycofała się z niej na dziennej playliście na początku grudnia ub.r.

http://chart.googleapis.com/chart?chxl=0:|0%25|1%25|2%25|3%25|4%25|5%25|6%25|7%25|8%25|1:|Eska|Audytorium+17|Z%C5%82ote+Przeboje|RMF+Maxxx|Radio+Plus|Radio+Wawa|Planeta+FM/Zet+Gold|Antyradio|Radio+Roxy/Rock+Radio|2:|Dane:+badanie+Radio+Track,+Millward+Brown&chxp=1,1,2,3,4,5,6,7,8,9|2,90&chxr=0,0,4000000|1,0.5,9.5|2,0,200&chxs=0,000000,0,0,lt,676767|1,000000,9,0,l,676767|2,000000,10,0,l,676767&chxt=y,x,x&chbh=29,0,15&chs=680x376&cht=bvg&chco=3366CC,4B852C&chds=0,9.2,0,9.2&chd=t:8,5,3.4,3.3,2.4,0.9,0.9,0.5,0.4|7.8,5.1,3.8,3.3,2.2,0.8,0.8,0.6,0.5&chdl=kwiecie%C5%84+-+czerwiec+2013|kwiecie%C5%84+-+czerwiec+2014&chdlp=t&chma=10,10,30,35&chm=N,000000,0,0:9,13,1|N,000000,1,0:9,13,1&chtt=S%C5%82uchalno%C5%9B%C4%87+sieci+radiowych+%28proc.%29&chts=000000,14.5

Ponadregionalne Vox FM osiągnęło w drugim kwartale br. 3,2 proc. udziału w czasie słuchania. Rok wcześniej nadająca na jego częstotliwościach Eska Rock miała 1,7 proc. Słuchalność Radia Tok FM wyniosła 1,2 proc. (1,1 proc. rok wcześniej), RMF Classic – 1 proc. (0,9 proc.), Radio Zet Chilli – 0,5 proc. (0,4 proc.), a Radia PiN – 0,1 proc. (0,1 proc.).
Dane: badanie Radio Track, realizowane przez Millward Brown.

(KOZ, 14.07.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.