Wiosną mecze T-Mobile Ekstraklasy nie miały już tylu widzów co jesienią

W sezonie 2013/2014 spośród transmitowanych przez Canal+ Sport, nSport i Polsat Sport meczów T-Mobile Ekstraklasy najwięcej widzów przyciągnął piłkarski pojedynek Lech Poznań - Legia Warszawa.
Rozegrane 27 października ub.r. spotkanie oglądało w Canal+ Sport średnio 409 tys. osób, co dało stacji 2,73 proc. udziału w rynku. W trójce najpopularniejszych meczów pokazywanych w tym kanale były jeszcze spotkania Lecha z Górnikiem Zabrze (280 tys. widzów, 3 listopada ub.r.) i z Wisłą Kraków (260 tys. widzów, 6 grudnia ub.r.).
W Polsacie Sport najwięcej widzów – 255 tys. - zgromadził rozegrany 11 sierpnia ub.r. mecz Pogoń Szczecin - Śląsk Wrocław (2,95 proc. udziału). W trójce najpopularniejszych znalazły się w tym kanale jeszcze pojedynki Górnika Zabrze ze Śląskiem Wrocław (244 tys. widzów, 18 października ub.r.) i Legii Warszawa ze Śląskiem Wrocław (230 tys. widzów, 28 września ub.r.).
Z kolei w nSport najpopularniejszy był mecz Zawisza Bydgoszcz - Jagiellonia Białystok, który 20 lipca ub.r. obejrzało 85 tys. osób (1,28 proc. udziału w rynku). Dalej uplasowały się spotkania mające po 73 tys. widzów: Wisła Kraków - Podbeskidzie Bielsko-Biała (12 kwietnia br.) i Zawisza Bydgoszcz - Korona Kielce (4 października ub.r.).
W sezonie 2014/2015 meczów T-Mobile Ekstraklasy nie będą już transmitowały kanały Polsat Sport i Eurosport 2 (z tego drugiego kanału brak danych, gdyż nie jest monitorowany). Jak informowaliśmy w marcu br., mająca prawa do pokazywania meczów platforma NC+ zdecydowała bowiem nie odsprzedawać w kolejnym sezonie sublicencji.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 04.06.2014)
