Najcenniejsze marki technologiczne świata w BrandZTM Top 100
W 2014 roku sukcesy odnosiły spółki oferujące usługi z branży technologicznej, natomiast przedsiębiorstwa koncentrujące się na sprzedaży produktów z trudem radziły sobie na rynku - wynika z raportu BrandZTM Top 100 opracowywanego przez instytut Millward Brown.
Pierwsza dwudziestka marek technologicznych świadczących usługi odnotowała wzrosty wartości średnio o ponad 40 proc., natomiast marki koncentrujące się na wytwarzaniu produktów osiągnęły wzrost o 10 proc.
Najdobitniejszymi przykładami tej prawidłowości są Apple i Google. Wzrost w przypadku Google’a wyniósł 40 proc., co dało mu miejsce nr 1 na świecie wśród wszystkich marek, natomiast Apple spadł o 20 proc. i stracił pozycję lidera, którą utrzymywał przez ostatnie trzy lata.
Ten sam trend można zauważyć w przypadku takich marek jak Samsung, HP czy Sony – są to firmy ukierunkowane na produkty i wszystkie one wypadły słabiej niż gracze typu: Tencent, Facebook czy Baidu.
Nowymi uczestnikami pierwszej setki marek globalnych oraz Top 20 dla sektora technologii są dwie nowe platformy usług bazujących na rozwiązaniach technologicznych: Twitter (wartość marki: 14 mld dol.) i LinkedIn (12 mld dol).
Najszybszy wzrost w tym roku ma na swoim koncie chińska marka internetowa Tencent - aż o 97 proc. do 54 mld dol.
Najcenniejsze marki technologiczne świata w rankingu BrandZ Top 20 w 2014 roku
Miejsce w 2014 roku |
Marka |
Wartość w mln dol. |
Zmiana wartości |
Miejsce w 2013 roku |
1 |
|
158 843 |
+ 40% |
2 |
2 |
Apple |
147 880 |
- 20% |
1 |
3 |
IBM |
107 541 |
- 4% |
3 |
4 |
Microsoft |
90 185 |
+ 29% |
4 |
5 |
Tencent |
53 615 |
+ 97% |
6 |
6 |
SAP |
36 390 |
+ 6% |
5 |
7 |
|
35 740 |
+ 68% |
8 |
8 |
Baidu |
29 768 |
+ 46% |
9 |
9 |
Samsung |
25 892 |
+ 21% |
7 |
10 |
Oracle |
20 913 |
+ 4% |
10 |
11 |
HP |
19 469 |
+ 19% |
12 |
12 |
Accenture |
18 105 |
+ 10% |
11 |
13 |
Siemens |
16 800 |
+ 36% |
14 |
14 |
Yahoo! |
14 174 |
+ 44% |
16 |
15 |
|
13 837 |
|
|
16 |
Cisco |
13 710 |
+ 16% |
15 |
17 |
|
12 407 |
|
|
18 |
Intel |
11 667 |
- 15% |
13 |
19 |
Sony |
7 718 |
- 1% |
17 |
20 |
Ericsson |
6 827 |
|
|
(27.05.2014)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)