Wieczór wyborczy w TVP 1 miał 2,4 mln widzów, w TVP Info i TVN 24 po 0,5 mln

Pierwsze wyniki sondażu exit poll w TVN 24 zaprezentowała Justyna Pochanke
Spośród kanałów informacyjnych emitujących w niedzielę wieczory wyborcze najwięcej widzów przyciągnął TVP Info. Z dużych anten taki program nadawała tylko Jedynka.
Trwający od 20.58 do 22.09 „Wieczór wyborczy” w TVP 1 gromadził średnio 2,41 mln widzów, co dało stacji 15,5 proc. udziału w rynku (10,1 proc. w grupie komercyjnej osób mających 16-49 lat). Kanał TVP Info zaczął nadawać ten program wcześniej, o 20.45 i pokazywał go do 1.02 (z przerwą w godz. 21.40-21.48). Średnio TVP Info miał w tym czasie 507 tys. widzów (5,1 proc. udziału w rynku). Ponadto program wyborczy telewizji publicznej – w godz. 20.55-21.40 - emitowała stacja TVP Polonia, gromadząc – jak podaje nadawca – 156 tys. widzów (1 proc. udziału).
Natomiast „Wybory Europy” w TVN 24 oglądało 503 tys. osób (w godz. 19-0.31; 4,4 proc. udziału). W grupie komercyjnej TVN 24 – miał 3,7 proc. udziału w rynku wobec 1,7 proc. TVP Info. „Wybory Europy” pokazywał też kanał TVN 24 BiŚ, w godz. 19.13-0.31, gromadząc 59 tys. widzów (0,5 proc. udziału).
„Wybory Europarlament 2014” w Polsat News (w godz. 21-24) oglądało 138 tys. osób, co dało kanałowi 1,2 proc. udziału w rynku (1,1 proc. w grupie komercyjnej).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 27.05.2014)
