Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 21, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Bezpłatne bloki wyborcze zniechęcają widzów do TVP

(fot. Archiwum)

Audycje komitetów wyborczych, które Telewizja Polska musi emitować bezpłatnie, ogląda coraz mniej osób. TVP skarży się, że naraża ją to na straty.

Bezpłatne spoty kampanii przed wyborami do Parlamentu Europejskiego TVP zaczęła pokazywać w sobotę 10 maja. Najwięcej widzów – 1,75 mln - przyciągnął dotychczas blok, który Jedynka nadała we wtorek 13 maja w godz. 17.00 – 17.13 (czyli w porze „Teleexpressu”, który tego dnia wyemitowano wcześniej). Jak jednak informuje Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP, z dnia na dzień spoty wyborcze ogląda coraz mniej osób: w TVP 1 poniżej 600 tys. (najmniejsza widownia to 180 tys.), a w TVP 2 – poniżej 500 tys. (najmniejsza widownia to 160 tys. osób). Rakowiecki podkreśla, że audycje komitetów wyborczych mają mniejszą oglądalność niż zazwyczaj nadawane w tych pasmach programy TVP. Średni udział Jedynki w rynku w czasie emisji bloków wyborczych wyniósł 8 proc. - podczas gdy w tych samych pasmach przed rozpoczęciem kampanii stacja miała 18 proc. udziału. W przypadku Dwójki jest to 3 proc. udziału dla audycji wyborczych i 6 proc. dla emitowanych przed kampanią programów.
- Dzięki dużej widowni koncertów Eurowizji poprawiliśmy wyniki, ale po audycjach wyborczych będzie nam się ciężko podnieść – mówi dyrektor TVP 1 Piotr Radziszewski.
Zgodnie z rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z lipca 2011 roku Jedynka, Dwójka i TVP Polonia w trakcie kampanii wyborczej muszą poświęcić na bezpłatne audycje komitetów wyborczych po 360 minut. Spoty wyborcze trzeba nadawać w blokach nie krótszych niż 10 minut, w godz. 17-23, czyli w prime time.
„Widza »uciekającego« do stacji konkurencyjnych przed spotami wyborczymi emitowanymi w długich blokach bardzo trudno przyciągnąć z powrotem” - stwierdza rzecznik prasowy TVP Jacek Rakowiecki w rozesłanym do mediów komunikacie. „Nieuniknione straty na emitowaniu darmowych bloków wyborczych nadawca publiczny musi rekompensować oszczędnościami we własnej ofercie programowej” - dodaje.

 

(RUT, 21.05.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.