Dział: PRASA

Dodano: Maj 20, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W pierwszym kwartale "Polityka" zwiększyła przewagę nad "Newsweekiem"

W pierwszym kwartale br. spośród wszystkich tygodników opinii najmniej spadła sprzedaż "Polityki" (Polityka), a najbardziej "Tygodnika do Rzeczy" (Orle Pióro).

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż ogółem "Polityki" w okresie styczeń-marzec br. wyniosła 120 964 egz. (o 2,8 proc. mniej niż w pierwszym kwartale ub.r.). Dyrektor wydawniczy "Polityki" Piotr Zmelonek uważa, że stabilna sprzedaż tygodnika to zasługa jego lojalnych czytelników i cyklu prowadzonego na łamach pisma. - Od ośmiu lat nieprzerwanie jesteśmy na czele. Powodem tego są czytelnicy, którzy cenią jakościowe treści. Na pewno w pierwszym kwartale zadziałał cykl "Portret Miast Polskich", czyli redakcyjna akcja poświęcona polskim metropoliom - mówi Zmelonek.
Średnia sprzedaż tygodnika "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) w to 116 269 egz. (spadek o 7,5 proc.).
Mocno spadła sprzedaż tygodników: "W Sieci" (Fratria) - o 27,1 proc., do średniej 79 351 egz., "Tygodnika do Rzeczy" (Orle Pióro) - o 39,8 proc., do 66 318 egz. i "Gazety Polskiej" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - o 31,2 proc., do 45 351 egz.
Średnia sprzedaż "Wprost" (AWR Wprost) to 51 401 egz. (spadek o 18,3 proc.).

Sprzedaż tygodników w pierwszym kwartale 2014 roku (dane ZKDP)
  styczeń – marzec 2014 styczeń - marzec 2013
Tytuł średnia sprzedaż ogółem średnie rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy średnia sprzedaż ogółem średnie rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy
Tygodnik Angora 313345 -7,02% 313345 -7,02% 490733 -0,34% 337013 337013 492408
Gość Niedzielny 143320 -4,71% 143320 -5,31% 199422 -2,34% 150397 151359 204206
Polityka 120964 -2,79% 120973 -2,78% 173759 -5,09% 124434 124434 183078
Newsweek Polska 116269 -7,53% 116269 -13,34% 173448 -11,67% 125736 134163 196364
W Sieci 79351 -27,10% 79354 -27,11% 170601 -28,15% 108852 108865 237442
Tygodnik Do Rzeczy 66318 -39,80% 75582 -35,94% 153132 -27,46% 110169 117980 211111
Wprost 51401 -18,30% 121390 -9,46% 122545 -24,20% 62918 134068 161671
Gazeta Polska 45351 -31,15% 45891 -31,00% 132832 -2,09% 65869 66506 135667
Przegląd 18524 -4,05% 18524 -4,05% 51000 -16,26% 19305 19305 60900
Tygodnik Powszechny 16512 -8,88% 16919 -19,02% 34154 -6,72% 18122 20894 36615

 W samym marcu sprzedaż tygodników ogólnopolskich przedstawiała się następująco: "Tygodnik Angora" ("Wydawnictwo Westa-Druk" Mirosław Kuliś) - 306 973 egz. (spadek o 8,2 proc. w porównaniu z marcem ub.r.), "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny") - 149 944 egz. (spadek o 6,5 proc.), "Polityka" - 120 291 egz. (spadek o 6,6 proc.), "Newsweek Polska" - 116 705 egz. (spadek o 11,7 proc.), "W Sieci" - 81 329 egz. (spadek o 21,7 proc.), "Tygodnik do Rzeczy" - 64 459 egz. (spadek o 37,1 proc.), "Wprost" - 47 189 egz. (spadek o 30,5 proc.), "Gazeta Polska" - 42 809 egz. (spadek o 29,4 proc.), "Przegląd" (Fundacja "Oratio Recta") - 18 374 egz. (spadek o 4,8 proc.), "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) - 16 074 egz. (spadek o 23,9 proc.).

(MAL, 20.05.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.