W pierwszym kwartale "Polityka" zwiększyła przewagę nad "Newsweekiem"
W pierwszym kwartale br. spośród wszystkich tygodników opinii najmniej spadła sprzedaż "Polityki" (Polityka), a najbardziej "Tygodnika do Rzeczy" (Orle Pióro).
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż ogółem "Polityki" w okresie styczeń-marzec br. wyniosła 120 964 egz. (o 2,8 proc. mniej niż w pierwszym kwartale ub.r.). Dyrektor wydawniczy "Polityki" Piotr Zmelonek uważa, że stabilna sprzedaż tygodnika to zasługa jego lojalnych czytelników i cyklu prowadzonego na łamach pisma. - Od ośmiu lat nieprzerwanie jesteśmy na czele. Powodem tego są czytelnicy, którzy cenią jakościowe treści. Na pewno w pierwszym kwartale zadziałał cykl "Portret Miast Polskich", czyli redakcyjna akcja poświęcona polskim metropoliom - mówi Zmelonek.
Średnia sprzedaż tygodnika "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) w to 116 269 egz. (spadek o 7,5 proc.).
Mocno spadła sprzedaż tygodników: "W Sieci" (Fratria) - o 27,1 proc., do średniej 79 351 egz., "Tygodnika do Rzeczy" (Orle Pióro) - o 39,8 proc., do 66 318 egz. i "Gazety Polskiej" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - o 31,2 proc., do 45 351 egz.
Średnia sprzedaż "Wprost" (AWR Wprost) to 51 401 egz. (spadek o 18,3 proc.).
| Sprzedaż tygodników w pierwszym kwartale 2014 roku (dane ZKDP) | |||||||||
| styczeń – marzec 2014 | styczeń - marzec 2013 | ||||||||
| Tytuł | średnia sprzedaż ogółem | średnie rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | średnia sprzedaż ogółem | średnie rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | |||
| Tygodnik Angora | 313345 | -7,02% | 313345 | -7,02% | 490733 | -0,34% | 337013 | 337013 | 492408 |
| Gość Niedzielny | 143320 | -4,71% | 143320 | -5,31% | 199422 | -2,34% | 150397 | 151359 | 204206 |
| Polityka | 120964 | -2,79% | 120973 | -2,78% | 173759 | -5,09% | 124434 | 124434 | 183078 |
| Newsweek Polska | 116269 | -7,53% | 116269 | -13,34% | 173448 | -11,67% | 125736 | 134163 | 196364 |
| W Sieci | 79351 | -27,10% | 79354 | -27,11% | 170601 | -28,15% | 108852 | 108865 | 237442 |
| Tygodnik Do Rzeczy | 66318 | -39,80% | 75582 | -35,94% | 153132 | -27,46% | 110169 | 117980 | 211111 |
| Wprost | 51401 | -18,30% | 121390 | -9,46% | 122545 | -24,20% | 62918 | 134068 | 161671 |
| Gazeta Polska | 45351 | -31,15% | 45891 | -31,00% | 132832 | -2,09% | 65869 | 66506 | 135667 |
| Przegląd | 18524 | -4,05% | 18524 | -4,05% | 51000 | -16,26% | 19305 | 19305 | 60900 |
| Tygodnik Powszechny | 16512 | -8,88% | 16919 | -19,02% | 34154 | -6,72% | 18122 | 20894 | 36615 |
W samym marcu sprzedaż tygodników ogólnopolskich przedstawiała się następująco: "Tygodnik Angora" ("Wydawnictwo Westa-Druk" Mirosław Kuliś) - 306 973 egz. (spadek o 8,2 proc. w porównaniu z marcem ub.r.), "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny") - 149 944 egz. (spadek o 6,5 proc.), "Polityka" - 120 291 egz. (spadek o 6,6 proc.), "Newsweek Polska" - 116 705 egz. (spadek o 11,7 proc.), "W Sieci" - 81 329 egz. (spadek o 21,7 proc.), "Tygodnik do Rzeczy" - 64 459 egz. (spadek o 37,1 proc.), "Wprost" - 47 189 egz. (spadek o 30,5 proc.), "Gazeta Polska" - 42 809 egz. (spadek o 29,4 proc.), "Przegląd" (Fundacja "Oratio Recta") - 18 374 egz. (spadek o 4,8 proc.), "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) - 16 074 egz. (spadek o 23,9 proc.).
(MAL, 20.05.2014)










