AT&T przejmuje DirecTV i będzie mieć 26 mln abonentów płatnej telewizji
19.05.2014, 23:16
Koncern telekomunikacyjny AT&T przejmie DirecTV, operatora największej amerykańskiej satelitarnej platformy telewizyjnej.
Transakcja została zaakceptowana w niedzielę przez rady nadzorcze obu firm. Wyniesie ona 48,5 mld dol. - w gotówce i akcjach. Jeżeli doliczyć długi DirecTV, które również są objęte transakcją, to jej wartość wzrasta do 67,1 mld dol.
Firma, która powstanie po finalizacji przejęcia, z 26 mln abonentów płatnej telewizji będzie równorzędnym konkurentem dla koncernu Comcast, który niedawno przejął za 45,2 mld dol. innego wielkiego gracza na amerykańskim rynku telewizyjnym - Time Warner Cable (w sumie będzie mieć 30 mln abonentów).
(LL, 19.05.2014)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter